Villivisio
Ilmiöt

Effie Awards Finlandin päätuomari tulee ensimmäistä kertaa Helsingin ulkopuolelta

19.9.2022 9:00
Toni Rajamäki
Kilpailuun ilmoittautuminen alkaa tänään. Parhaat palkitaan ensi vuoden helmikuussa.

Seuraavan Effie Awards Finland -kilpailun päätuomarina toimii Anna Lehtisalo, kertoo Marketing Finland, jolla on kansainvälisen Effie-kilpailun maakohtainen lisenssi.

Tamperelaistoimisto Villivision toimitusjohtajana ja osakkaana työskentelevä Lehtisalo on aiemmin tuomaroinut monissa alan kilpailuissa niin kotimaassa kuin ulkomailla, muun muassa Global Effie Best of the Bestissä.

Effie Finlandin yli 20-vuotiaassa historiassa päätuomari on tullut aina Helsingistä, mutta tänä vuonna nähdään poikkeus.

– On suuri kunnia toimia ensimmäisenä Effien päätuomarina, joka valitaan Helsingin ulkopuolelta. Tämä on osoitus koko toimialan diversiteetistä ja murroksesta. Osaamista ja näkemystä ei sido maantiede: koko Suomi on täynnä hienoja markkinoijia, jotka loistavat nokkeluudellaan ja tuloksellisuudellaan. Se on mielestäni koko Effien ydin, Lehtisalo sanoo tiedotteessa.

MAINOS

Lehtisalo uskoo, että kilpailussa korostuu rohkeus.

– Uskon, että tänä vuonna näemme monta rohkeaa työtä ja brändiä, jotka osoittavat miten epävarmassa maailmassa voidaan tuloksellisen markkinoinnin avulla luoda toivoa, valoisampaa tulevaisuutta sekä yhteistä hyvää ja menestystä, hän arvioi.

Lue myös: Suomalaisyrityksissä ei osata johtaa asiakaskokemusta, sanoo tuore tutkimus – Villivision toimitusjohtaja kertoo yleisimmät ongelmat

Effie Awards on maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu, ja sitä järjestetään yli 50 maassa. Suomen-kilpailuun ilmoittautuminen alkaa tänään. Viimeisin mahdollinen ilmoittautumisaika on 3. marraskuuta, ja finalistit julkaistaan 16. joulukuuta. Parhaat palkitaan Effie Awards Finland -gaalassa helmikuussa 2023.

– Markkinoinnin kilpailut, kuten Effie antavat mahdollisuuden vertailla toimistojen, mutta myös mainostajien luovuuden tasoa. Effietä arvostetaan, koska se on tuloksellisen markkinoinnin kilpailu, jossa tuomareilla on kampanja-aineiston lisäksi käytössään kampanjoiden tulokset. Tämän vuoden kilpailu on erityisen kiinnostava, koska työt on tehty haastavassa markkinatilanteessa, povaa Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki.