Suomalaiset markkinointitoimistot menestyivät markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavassa Effie Europe -kilpailussa. Palkitut suomalaistyöt niittivät menestystä Best of Europe -yläkategoriassa, joka on tarkoitettu aiemmin kotimaidensa paikallisissa Effie-kilpailuissa pärjänneille töille.
Jo moneen kertaan Suomessa ja kansainvälisestikin palkittu ja keväällä Suomen Effie-kilpailun pääpalkinnon voittanut McDonald’sin ja Nord DDB:n McDrip-kampanja voitti kultaa Brand Experience- ja Small Budget -kategorioissa.
– Kampanja on toki niittänyt mainetta jo jonkun tovin, mutta tämä palkinto nousee sinne kirkkaimpien joukkoon omalla listallani. Se kuvastaa sitä, kuinka me Suomessa voimme tehdä luovaa markkinointia, joka toimii oppikirjaesimerkkinä tuloksellisuuden ja luovuuden yhteydestä – jopa kansainvälisellä tasolla, Nord DDB Helsingin luova johtaja Kalle Wallin toteaa tiedotteessa.
TBWA\Helsingin ja Def Agencyn CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundationille toteuttama Avaimet rauhaan -kampanja voitti puolestaan kultaa Media Strategy & Idea -kategoriassa.
Koko kilpailun historiassa Suomeen on voitettu ennen tätä vuotta vain kaksi pronssia ja kaksi kultaa. Nyt rikottiin siis myös palkittujen suomalaistöiden yhden vuoden ennätys.
Lue myös: McDripin voittokulku jatkui Effie-gaalassa – katso kaikki palkitut