Syyskuussa 2023 Suomen kauppoihin saapuu ensimmäinen Coca-Cola, jonka maun ja pakkauksen kehittämisessä on hyödynnetty tekoälyä. Vain rajoitetun ajan myynnissä olevan juoman nimi viittaa makuun vuodelta 3000.
Juoman kehittämisessä on yhdistetty ihmisen älykkyyttä ja luovuutta sekä tekoälyä. Innovaatiossa on hyödynnetty ihmisten ja tekoälyn ymmärrystä siitä, kuinka koemme tulevaisuuden muun muassa tuntemusten, toiveiden, värien ja makujen kautta.
Coca-Colan juojilta eri puolilta maailmaa kerättiin makumieltymyksiä ja trendejä, jotta saataisiin käsitystä ihmisten tulevaisuuden ajatuksista. Kerätyt näkemykset ja tekoälyn suosittelemat makuprofiilit toimivat tuotekehityksen inspiraationa. Syntyneitä oivalluksia hyödynnettiin Coca-Cola 3000:n maun kehittämisessä.
Coca-Colan Creations-sarjan juomat eivät maistu perinteisen Coca-Colan tavoin selkeästi yhdelle, vahvalle ja tunnistettavalle aromille. Juomat ovat moniulotteisia makuelämyksiä, jonka maun jokainen kokee oman makuaistinsa kautta yksilöllisesti.
Tölkin QR-koodin kautta myös portti tulevaisuuden maisemiin ja tunnelmiin. Koodin avulla pääsee syyskuun puolivälissä aukeavaan Creations Hubiin, jossa on mahdollista käyttää räätälöityä AI-linssiä ja katsoa niiden läpi tulevaisuuteen.