Cannes Lions -festivaalien ensimmäinen päivä huipentui palkintogaalaan Palais de festivals -kongressikeskuksessa. Lions-pystejä jaettiin viidessä eri kategoriassa, jotka olivat Pharma, Health & Wellness, Radio & Audio, Print & Publishing ja Outdoor.
Finaaliin ei yltänyt yhtäkään suomalaista toimistoa tai brändiä. Tiistaina ainoana suomalaistoimijana finaalissa on tuotantoyhtiö Directors Guild, joka oli mukana tekemässä Porschen menestyskampanja Drive2Extremeä.
Maanantain Grand Prix -voittajista tunnetuin brändi on Adidas, joka voitti pääpalkinnon ulkomainonnan sarjassa eli Outdoorissa. Liquid Billboard -työssä luovana toimistona oli Havas Middle East Dubai. Työ voitti kategoriassa myös yhden kullan ja kaksi hopeaa.
Pepsi nappasi kategoriassa peräti kolme kultaleijonaa.
Print & Publishing -kategorian Grand Prix’n voittivat Annahar Newspaper ja Impact BBDO Dubai, Radio & Audio -kategorian Vice ja Dentsu Creative Bengaluru, Health & Wellness -kategorian Maxx Flash ja VMLY&R Mumbai ja Pharma-kategorian Dell Technologies & Intel ja VMLY&R New York.
Kaikki voittajat löytyvät täältä.