IAB Finlandin 25-vuotisjuhlan kunniaksi lanseerattiin uusi digimarkkinoinnin innovaatioita ja edelläkävijöitä palkitseva MIXX Awards. Palkintoja jaettiin yhteensä seitsemässä kategoriassa. Vuoden digiammattilainen kategoriaan ei ollut erillistä ilmoittautumista, vaan voittajan valitsivat IAB Finlandin hallituksen jäsenet. Vuoden digiammattilaiseksi valittiin Petri Kokkonen (kuvassa).
– Halusimme tuoda Suomen markkinaan palkintogaalan, jossa palkitaan markkinointitekojen lisäksi myös tekijöitä, alan raudankovia ammattilaisia. Olemme erittäin tyytyväisiä ensimmäiseen MIXX Awards Finlandiin kokonaisuudessaan ja myös lämpimään vastaanottoon, minkä se on toimialalta saanut, IAB Finlandin kehitysjohtaja Mira Vaurula toteaa.
Katso voittajat alta.
Vuoden datateko 2023
Ruskavahti AI - Visit Finland
Toteutus: Visit Finland, Dagmar & Accenture Song
Paras vastuullinen markkinointiteko 2023
Kiusaamisvapaa vyöhyke – K-Market
Toteutus: K-Market, Wörks, Result Entertainment Agency, Dagmar & Cocoa
Paras nousevien digikanavien markkinointikokonaisuus 2023
Täällä pelkään minä -kampanja - Musti ja Mirri
Toteutus: Erma&Reinikainen, Musti ja Mirri, Clear Channel, JCDecaux, Cocoa, United Imaginations, Inuits, San Francisco Agency, Musiikkitalo
Digikanavia parhaiten hyödyntänyt mainostaja 2023
Mitä tänään syötäisiin – K-Ruoka
Toteutus: Kesko, Videolle & Food Camp Finland
Paras digimyyntitiimi 2023
Leadoo Marketing Technologies Suomen myyntitiimi
Paras digisuunnittelutiimi 2023
Tulos Helsinki & Moi Mobiili
Vuoden digiammattilainen 2023
Petri Kokkonen