Digitaalisen myynnin ja markkinoinnin asiantuntijatoimisto Oikio Digital Performance Agency ja digimarkkinointitoimialan markkinajohtaja Fonecta aloittavat kumppanuuden, jonka tavoitteena on ravistella digimarkkinoinnin toimintamalleja, tiedotteessa sanotaan. Fonecta ostaa Oikion koko osakekannan.
Oikio jatkaa kuitenkin itsenäisenä yrityksenä ja omana brändinään. Toimiston tavoitteena on yrittää vauhdittaa kasvuaan uuden kumppanuutensa avulla.
– Tavoittelemme uudella omistusrakenteella voimakasta kasvua. Etsimme kumppania, jonka kanssa voisimme investoida vahvemmin digimarkkinoinnin osaamisen ja työkalujen kehittämiseen ja tuottaa entistä suurempaa kilpailuetua asiakkaillemme, kertoo Oikion toimitusjohtaja Heikki Yrjölä tiedotteessa.
– Voimien yhdistäminen Oikion kanssa on täysosuma molemmille yrityksille, mutta ennen kaikkea kaikille asiakkaillemme. Oikion maailmanluokan osaamista ja toimintamalleja voidaan hyödyntää yhä useamman suomalaisyrityksen palvelemisessa. Fonectan globaalien alustakumppaneiden ratkaisuja puolestaan tuodaan Oikion asiakkaiden ulottuville, sanoo Fonectan toimitusjohtaja Patrik Sallner.
Fonectan johtoryhmään liittyvän Yrjölän mukaan Oikio haluaa tehdä jatkossa asiakkaansa entistä tyytyväisemmäksi. Digimarkkinoinnin toimintamallien ravisteleminen tarkoittaa muun muassa avoimuuden lisäämistä.
– Nurinkurista kyllä, mutta digimarkkinointia myydään usein vielä gurujen tekemänä käsityönä. Haluamme palauttaa datan omistajuuden asiakkaille, muuttaa toimintamallit avoimiksi ja kehittää työkaluja ja prosesseja, jotka tehostavat asiantuntijoiden työtä ja takaavat asiakkaille parhaan lopputuloksen. Asiakkaamme ovat ottaneet toimintatapamme omakseen – siitä hyvä todiste on NPS-suositteluindeksimme, joka on ollut vuodesta toiseen yli 90.
Oikio on valittu useita kertoja Vuoden Toimistoksi suurten markkinointiteknologiatoimistojen sarjassa.