Kuva: Alexander Grey / Unsplash
Brändit

Helsinki Pride julkisti pääyhteistyökumppaninsa – Miltton on tapahtuman virallinen luova kumppani

27.3.2024 10:05
Mikko Perttunen
Tapahtuman kumppanuus kiinnostaa brändejä, mutta ei ole itsestäänselvyys.

Helsinki Pride on tällä viikolla julkistanut vuoden 2024 viralliset pääyhteistyökumppaninsa.

Pääyhteistyökumppaneiksi valikoituivat Helsingin kaupunki, Zalando, Miltton, Strawberry, Borenius, suomalaisten pelialan yritysten muodostama kollektiivi Better Games Together, Musti ja Mirri, Kauppakeskus Forum ja Bauer Media Audio. Loput kumppanit julkaistaan kevään aikana.

Helsinki Pride on näkyvä tapahtuma, jonka yhteistyökumppaneiksi brändeillä ja yrityksillä on luonnollisesti kova hinku. Kumppaniksi ei pääse kuitenkaan kuka tahansa, jolla on tarpeeksi paksu lompakko. Helsinki Priden kumppaneiden tulee sitoutua edistämään tasa-arvoa, sateenkariyhteisön oikeuksia ja yhdenvertaisuutta – myös muulloin kuin tapahtuman aikaan.

Yhteistyökumppaniksi kelpaamattomuus voi myös olla organisaatioille kova pala. Esimerkiksi kokoomusta ja keskustaa ei kelpuutettu viime vuoden Helsinki Priden yhteistyökumppaneiksi. Keskeinen syy oli puolueiden toimintatapa translain uudistuksessa.

Lue myös: Helsinki Pride on haluttu kumppani – näin järjestö ehkäisee pinkkipesua

Lue myös: Brändien kiinnostus pridea kohtaan räjähti – tällaisia kriteereitä Helsinki Priden yrityskumppanin tulee täyttää

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)