Ravintolaketju Hesburger ja räppäri Pyhimys jatkavat brändiyhteistyötään, jolla on aiemmin saatu vahvoja tuloksia. Hesburger kertoo, että Bökö by Pyhimys -kampanja astuu uudelleen voimaan 21. elokuuta.
Ensimmäisessä kampanjassa Pyhimys loihti Hesburgerille oman Bökö-hampurilaisen, ja kumppanuudesta syntyi myös vaatemallisto. Pyhimys työskenteli myös Konalan Hesburgerin autoluukulla, jossa hän otti vastaan asiakkaiden räppäämällä tekemiä tilauksia. Kenties eniten huomiota sai Bökön mainosjingle.
Koko Hesburger-ketjun myynti kasvoi kampanja-aikana 8,4 prosentilla, ja artistin suunnitteleman hampurilaisen myynti ylitti ennusteet. Hesburger kehitti myös työantajamielikuvaansa, sillä työhakemusten määrä kasvoi kampanja-aikana sadoilla hakemuksilla.
Universal Musicin ja Drama Queen Communicationsin tekemä työ palkittiin kesäkuussa FAB Awardsissa, joka on ruoka- ja juomamainontaan keskittynyt markkinointiviestinnän kilpailu.
Sunnuntaina alkavaan kampanjaan Pyhimys teki Bökö-jinglestä täyspitkän kappaleen. Kampanjaan kuvattiin myös uusi, päivitetty kampanjavideo. Asiakkaiden toiveesta hampurilaisesta on tällä kertaa saatavilla myös kasvisversio.
– Vastaamme nyt yleisön toiveeseen tuomalla myyntiin BÖKÖ®-hampurilaisesta myös kasvisversion, mikä tukee samalla upeasti ”VEKE® Puolet lihatonta 2030” -tavoitettamme. Tavoittelemme tällä kampanjalla myynnillisesti yhtä hienoja tuloksia kuin viimeksi, tällä kertaa kahden hampurilaisen ja täyspitkän BÖKÖ®-biisin siivittämänä. Olemme innoissamme menestyksekkään yhteistyömme jatkosta. Meistä on todella hienoa tarjota suomalaisille maku- ja musiikkielämyksiä BÖKÖ® by Pyhimys -kampanjan avulla, sanoo Hesburgerin viestintäpäällikkö Petteri Pohjonen tiedotteessa.
Brändiyhteistyön onnistumisen keskiössä on ollut muun muassa hyvä "brand match": Pyhimys on nimittäin aikoinaan työskennellyt Hesburgerissa.