Hesburgerin ja rap-artisti Pyhimyksen Bökö by Pyhimys -vaikuttajayhteistyö palkitaan kesäkuussa kansainvälisessä FAB Awardsissa, joka on ruoka- ja juomamainontaan keskittynyt markkinointiviestinnän kilpailu. Bökö by Pyhimys on ainoa suomalaistyö, joka on kilpailun finaalissa.
Työ on Influencer Marketing -sarjan finaalissa, jossa se voittaa joko kultaa tai hopeaa. Pystin väri selviää 16. kesäkuuta. Jos työ voittaa kultaa, on se ehdolla myös Best in Show -palkintoihin – eli parhaista parhaiden palkintoihin.
Kampanjan taustalla ovat Universal Music ja Drama Queen Communications.
– Kampanjan ei haluttu jäävän yksittäiseksi tempaukseksi, vaan halusimme pidempijaksoisesti ja toisiaan tukevilla toimenpiteillä vastata työvoimapulaan ja mielikuviin liittyviin haasteisiin, jotka ovat nousseet esille koko ravintola-alalla erityisesti koronapandemian aikana. Onnistuimme siinä jopa yli odotusten ja on hienoa, että tulokset noteerataan myös kansainvälisellä tasolla. FAB Awards on kovatasoinen ja maailmalla erittäin arvostettu kilpailu, johon osallistuvat kaikki tunnetut ruoka- ja juomabrändit, kertoo Drama Queenin asiakkuusjohtaja Krista Suomi-Myllykoski tiedotteessa.
Yhteistyössä Pyhimys loihti Hesburgerille oman Bökö-hampurilaisen, ja kumppanuudesta syntyi myös vaatemallisto. Pyhimys työskenteli myös Konalan Hesburgerin autoluukulla, jossa hän otti vastaan asiakkaiden räppäämällä tekemiä tilauksia. Kenties eniten huomiota sai Bökön mainosjingle.
Hesburger-ketjun myynti kasvoi kampanja-aikana 8,4 prosentilla ,ja työhakemusten määrä kasvoi nopealla aikataululla yli 25 prosentilla. Jinglestä syntyi yli 10 000 kuluttajien orgaanisesti tekemää Bökö-videota, jotka ovat keränneet jo yli kahdeksan miljoonaa katselukertaa.
Juttua korjattu 31. toukokuuta 2022: Lisätty maininta Universal Musicista.