Ravintolaketju Hesburgerin ja räppäri Pyhimyksen yhteistyö jatkui tänä syksynä uudella kampanjalla. Jo ensimmäinen kampanja oli menestys, mutta toinen rypistys oli vieläkin vahvempi, Hesburger tiedottaa.
Toinen Bökö by Pyhimys -kampanja kasvatti ketjun kokonaismyyntiä 15 prosentilla kampanja-aikana, ja Bökö-hampurilaisten päivämyynti oli jopa 36 prosenttia suurempi kuin viime kampanjassa. Viime vuonna järjestetyssä kampanjassa kokonaismyynti kasvoi kahdeksalla prosentilla kampanja-aikana.
– Bökö by Pyhimys -kampanja onnistui yli odotustemme. Arvostamme suuresti sitä, miten Pyhimys on heittäytynyt mukaan kampanjaan. Yhteistyö Pyhimyksen kanssa on ollut alusta asti hyvin sujuvaa ja luontevaa. Tämä näkyi myös kampanjan tuloksissa, kertoo Hesburgerin markkinointipäällikkö Pauliina Fredriksson.
Uuteen kampanjaan tuotiin mukaan kasvishampurilaisversio Bököstä, mikä lienee yksi merkittävä tekijä hyvissä tuloksissa. Kampanjahampurilaisten myynnistä kasvishampurilaisten osuus oli 20 prosenttia.
Kasvisversion suosio antaa rohkaisevia merkkejä Hesburgerille, jolla on vahva tahtotila kasvattaa kasvistuotemyyntiään. Yhtiön Puolet lihatonta 2030 -tavoite koskee lihattomien tuotteiden osuutta kaikista myydyistä suolaisista vakiovalikoiman tuotteista ranskanperunoita lukuun ottamatta. Puolet lihatonta 2030 -kampanjan alussa vuonna 2019 kasvistuotteiden osuus Hesburgerin kokonaismyynnistä oli kuusi prosenttia, kun tällä hetkellä lihattomien tuotteiden osuus on 10 prosenttia.
Toisen Bökö by Pyhimys -kampanjan kunniaksi Pyhimys teki hitiksi kasvaneesta Bökö-jinglestä täyspitkän Bököbököbökö-kappaleen. Kappaletta on striimattu tähän mennessä yli 107 000 kertaa.
Ensimmäisessä kampanjassa Pyhimys loihti Hesburgerille jinglen lisäksi oman Bökö-hampurilaisen, ja kumppanuudesta syntyi myös vaatemallisto. Pyhimys työskenteli myös Konalan Hesburgerin autoluukulla, jossa hän otti vastaan asiakkaiden räppäämällä tekemiä tilauksia. Kampanja palkittiin aiemmin tänä vuonna FAB Awardsissa, joka on ruoka- ja juomamainontaan keskittynyt markkinointiviestinnän kilpailu.
Hesburgerin ja Pyhimyksen yhteistyön taustalla ovat Universal Music ja Drama Queen Communications.