Avidlyn Ismo Nikkola johtaa seuraavat kaksi vuotta itsenäisten markkinointitoimistojen AMIN Worldwide -verkoston Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan toimintoja. Nikkola valittiin EMEA-alueen uudeksi presidentiksi.
Nikkola toimii Avidlylla strategiajohtajana. Uudessa pestissään hän haluaa auttaa suomalaisia yrityksiä kansainvälistymään ja kasvamaan. Siinä AMIN-verkosto voi olla iso apu.
– Pystymme auttamaan melko pieniäkin yrityksiä kansainvälistymisessä – ja rohkenen väittää, että mikään muu suomalainen markkinointitoimisto ei pysty tällaiseen samalla tasolla kuin AMIN Worldwide -verkosto, Nikkola sanoo.
– Olemme auttaneet suomalaisyrityksiä kumppanien valinnassa kohdemaissa ja tarjonneet tuotantoapua kuvauksiin Kanadan erämaassa, Etelä-Afrikassa ja paikoissa, joista osa ei ole ehkä koskaan kuullutkaan. Nämä voivat kuulostaa pieniltä asioilta, mutta ovat oikeasti todella merkityksellisiä asioita asiakkaillemme.
AMIN-verkostossa on toimistoja ympäri maailman, joten apua ja lisävoimia on tarjolla joka puolella.
– Yhteiset asiakkaat ovat AMIN-verkoston liiketoiminnallinen suola. Avidlykin on saanut kansainvälisiä asiakkaita verkoston kautta, erityisesti HubSpot Partner of the Year -tittelin ansiosta, Nikkola uskoo.
Nikkola toivoo, että suomalaiset yritykset pyrkisivät aiempaa vahvemmin kansainväliseen kasvuun.
– Jos jää vain odottelemaan, että bisnestä tulee Suomeen, niin sitä saa odottaa maailman tappiin asti, hän päättää.
Lähde: Avidlyn tiedote