IT-konsulttiyritys HiQ palkittiin omasta brändistään ja digitaalisesta identiteetistään suunnittelukilpailu European Design Awardseissa. Brändityön teki HiQ:n sisaryhtiö, helsinkiläinen suunnittelutoimisto Great Apes.
Identiteetti on suunniteltu vanhan ilmeen pohjalta lähes yksinomaan digitaaliseen käyttöön. Se sisältää kokonaan uudelleen piirretyn logon, ilmeikkään typografian, sateenkaarimaisen väripaletin ja mittatilaustyönä tehdyt 3D-pohjaiset kuvat, joilla on keskeinen rooli kokonaisilmeen kannalta.
Visuaalinen identiteetti herätettiin henkiin läheisessä yhteistyössä ruotsalaisen digitaalisen suunnittelutoimisto Earth Peoplen kanssa.
Luxemburgissa sunnuntaina pidetyssä gaalassa HiQ palkittiin hopealla kilpailukategoriassa Branding: Digital Identity Applications.
– Tavoitteenamme on, että brändi-identiteettimme on alallamme ainutlaatuinen ja pysyy uskollisena HiQ:n vapaalle hengelle brändinä ja työpaikkana. On inspiroivaa saada tällainen tunnustus kovasta brändityöstämme, kommentoi HiQ:n toimitusjohtaja Samuel Skott tiedotteessa.
– Olemme todella otettuja palkinnosta ja kansainvälisestä huomiosta. Identiteetti on hieman ilkikurinen, mutta pohjimmiltaan se on leikkisä, vähän nörtti sekä itsetietoinen. HiQ:n brändi kulkee omaa tietään, eikä seuraa sokeasti teknologiakonsultointitrendejä, Great Apesin suunnittelujohtaja Niko Sipilä lisää.
European Design Awards -kilpailun voittajat valitsee design-toimittajista, kouluttajista ja kriitikoista koostuva tuomaristo.