It-alalla käydään kovaa kilpailua osaajista, ja siksi monipilviympäristöjen kehittämiseen ja hallintaan erikoistunut Cloud2 on päättänyt panostaa rekrytointimarkkinointiin uudella tavalla. Yritys nimittäin lupaa juuri avatussa kampanjassaan auttavansa uutta työntekijäänsä opintolainan maksamisessa.
Jos työntekijä työskentelee Cloud2:lla tarpeeksi kauan, maksaa työnantaja koko lainan pois.
– Maksamme nyt rekrytoitaville henkilöille opintolainan lyhennystä kuukausittain palkan lisänä. Summa on työntekijän lainanlyhennyksen suuruinen, ja sitä maksetaan niin kauan, kun työntekijä on meillä töissä. Eli parhaassa tapauksessa maksamme lainan kokonaan, avaa Cloud2:n toimitusjohtaja Henri Grönlund (kuvassa)
Kampanjalla halutaan herätellä nuoria it-osaajia sekä auttaa heitä työuransa alkutaipaleella.
– Kampanja on Cloud2:n arvojen mukainen, eli rohkea ja sydämellinen. Tällaista ei ole tietääksemme ennen tehty, ja haluamme auttaa opintolainamaksujaan tai lainan nostamista miettiviä nuoria alkuun urallaan. Työkokemus ei ole tässä ratkaisevaa, vaan halu oppia ja kyky ratkaista rohkeasti asiakkaidemme pilvihaasteita, Grönlund jatkaa.
Kampanjalla halutaan myös rakentaa työnantajabrändiä kaikkien silmissä. Opintolainan löytyminen ei ole ehto työsopimuksen saamiseen.
– Haemme parhaita mahdollisia osaajia, oli heillä opintolainaa paljon, vähän tai ei ollenkaan. Halutessaan lainaa voi alkaa nostaa myös vasta palkkauksen jälkeen, Grönlund selventää.
– Haemme jatkuvasti riveihimme sekä senioriosaajia että nuoria lahjakkuuksia, jotka palkataan käytännössä alusta asti vakituiseen työsuhteeseen. Monipilviympäristöjen hallinta on teknologialtaan sellainen alue, että täysin valmiita tekijöitä on meidän spekseillämme vaikea löytää. Mutta meillä pääsee kasvattamaan osaamistaan nopeasti yli 100 asiakkaamme projektien parissa, kunhan vain halua on, lisää Cloud2:n HR-päällikkö Isabella Pikkarainen.
Kampanjan konsepti syntyi yhteistyössä Ivalo Creative Agencyn kanssa.
– Ivalon suunnittelun kulmakivi on merkityksellisyys. Cloud2:lle ihmiset ovat yrityksen tärkein voimavara, joten näimme loistavan tilaisuuden tuoda esiin yrityksen sitoutumisen myös nuoriin, vastavalmistuneisiin työntekijöihin. Se on rekrytoitavalle pelkkää palkkaa suurempi asia, summaa Ivalon luova suunnittelija Teemu Seppänen.
Lähde: Cloud2:n tiedote