Rototec
Brändit

Joanna Viileisestä tulee pörssiyhtiö Betolarin ensimmäinen markkinointi- ja viestintäjohtaja

17.6.2022 9:35
Toni Rajamäki
Viileinen on työskennellyt viime vuodet maalämpöyritys Rototec Groupin markkinointi- ja viestintäpäällikkönä.

Rakennusmateriaaliteknologian yritys Betolar on palkannut historiansa ensimmäisen markkinointi- ja viestintäjohtajan. Ruutuun hyppää Joanna Viileinen, joka on aiemmin toiminut kansainvälisillä markkinoilla toimivan suomalaisen maalämpöyritys Rototec Groupin markkinointi- ja viestintäpäällikkönä.

Betolar on lupaava suomalaisyhtiö, joka listattiin viime vuonna Helsingin pörssin First North -listalle. Yhtiön katseet ovat vahvasti maailmalla – Euroopassa ja Aasiassa.

– Tärkeimpinä tehtävinäni on Betolarin ja innovatiivisen Geoprime-brändien kehittäminen ja näiden tunnettuuden kasvattaminen, markkinointi-ja viestintätoimintojen strateginen kehittäminen, yhteistyöverkoston lujittaminen, ulkoinen viestintä, digitaalisen markkinoinnin kehittäminen ja somestrategian luominen. Olen todella innoissani, että pääsen luomaan brändiä uudelle ja ainutlaatuiselle suomalaiselle hienolle innovaatiolle ja Betolar-yritykselle ja että pääsen skaalaamaan tätä ratkaisua Eurooppaan ja Aasiaan, Viileinen kertoo.

MAINOS

Geoprime-tuotteen avulla voidaan valmistaa betonia hyödyntämällä teollisuuden sivuvirtoja. Betolar voittikin hiljattain innovaatiollaan Vuoden kiertotalouden edelläkävijä -palkinnon Pörssisäätiön Pörssigaalassa.

– Yrityksen arvot, henkilöstö ensin ja yhdessä tekeminen, tekivät minuun erityisen vaikutuksen, kuten myös ilmastoystävällinen ratkaisu. Geoprime on oikea ratkaisu oikeaan aikaan, ja se vastaa hyvin tämän hetken sekä tulevaisuuden kasvavaan kysyntään. Rakennusala tuottaa 10 prosenttia maailman hiilidioksidipäästöistä, ja tämän kiertotalousratkaisun avulla voimme vähentää näitä päästöjä huomattavasti, joten ratkaisulla on valtava potentiaali, Viileinen jatkaa.

Viileinen jätti työnsä Rototecillä tällä viikolla, ja hän aloittaa uudessa pestissään kesäkuun lopussa.

Lue myös: Energia-alan markkinoinnissa pitäisi olla selkeämmät pelisäännöt, sanoo Rototecin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Joanna Viileinen

MAINOS
MAINOS