Viime talvena Nelosella pyörinyt Superkauppiaat oli paitsi menestynyt televisio-ohjelma myös erinomainen markkinointityö – ja nyt sarja saa jatkoa.
Superkauppiaat-sarjassa seurattiin K-Supermarketin kauppiaiden arkea, ja koko tuotantokausi tavoitti Sanoman kanavissa liki kaksi miljoonaa katsojaa. Brändiviihdeohjelman menestyksestä kertoo muun muassa se, että keväällä projekti palkittiin kansainvälisessä Native Advertising Days -tapahtumassa Best Use of AFP Broadcast -sarjan voittajana.
Sanoman branded content -ohjelmien vastaava tuottaja Lasse Nikkari avasi menestystyön taustoja kesällä Native Advertising Days -tapahtumassa Kööpenhaminassa.
– Brändiviihde on kiinnostava ja kasvava markkinoinnin keino. Onnistuneen branded content -yhteistyön tekeminen edellyttää syväymmärrystä siitä, kenelle sisältöä suunnitellaan ja mikä katsojaa puhuttelee. Tässä Superkauppiaat onnistui erinomaisesti, Nikkari kertoi.
– Näemme kokonaisuuden bränditekona, jossa ohjelmaan yhdistyy sen pariin ohjaava monimediallinen kampanja, hän jatkoi.
K-Supermarketin markkinointijohtaja Jenni Kujala sanoo brändiviihdeohjelman olevan poikkeuksellinen mahdollisuus, sillä ihmiset voidaan koukuttaa sisällön äärelle pitkäksi aikaa.
– Brändiviihde on erinomainen tapa kertoa kauppiaskulttuuristamme. Markkinointiviestit täytyy usein tiivistää muutamaan sekuntiin. Tämä formaatti tarjosi meille huikeat 420 minuuttia aikaa kertoa tarinaamme niin, että katsojat hakeutuivat sisältöjemme pariin viettääkseen aikaa seurassamme. Oli hienoa todeta, että K-Supermarketille tärkeät asiat ja viestit välittyivät tehokkaasti ohjelman kautta ja kauppiaamme olivat ylpeitä saadessaan osallistua sarjan tekemiseen, Kujala sanoi.
Superkauppiaiden toinen tuotantokausi käynnistyy lokakuussa Nelosella ja Ruudussa.