RadioMedia
Luovuus

Kaiku-kilpailun tuomaristo julki: Sari Mikkonen-Mannilan johtamassa ryhmässä mukana muun muassa Mika Hyötyläinen, Elina Bono ja Tomi Härmä

9.12.2021 10:25
Toni Rajamäki
Suomen parhaat radiomainokset palkitaan keväällä KaikuGaalassa.

Kaupallisten radioiden kattojärjestön RadioMedian järjestämä Kaiku-kilpailu on auennut. Töitä voi lähettää kilpailuun mukaan 17. tammikuuta asti. Parhaat suomalaiset radiomainokset palkitaan keväällä KaikuGaalassa.

RadioMedia julkaisi kilpailun aukeamisen yhteydessä myös tuomariston. Päätuomarina toimii Sari Mikkonen-Mannila, joka työskentelee Keskisuomalaisen ammattilehti- ja asiakasviestintäliiketoimintayksikkö Omnipressin toimitusjohtajana. Mikkonen-Mannila tunnetaan muun muassa jalkapalloseura HJK:n markkinointijohtajana ja mainostoimisto Skandaalin luovana johtajana ja perustajana.

Tuomaristo koostuu nimekkäistä markkinoinnin ammattilaisista. Mukana ovat muun muassa Nesteen Vice President, Marketing Communications Mika Hyötyläinen, Sanoman Head of Marketing B2B Elina Bono ja SEKin Strategy Director Tomi Härmä.

Kilpailussa taistellaan kahdeksassa sarjassa, jotka ovat:

- Tuotteet: vuoden paras tuoteaiheinen radiomainos
- Palvelut: vuoden paras palveluaiheinen radiomainos 
- Paikallinen: vuoden paras paikallinen radiomainos 
- Musa / jingle: vuoden paras musa/jingle-radiomainos 
- Yhteiskunnallinen: vuoden paras yhteiskunnallinen radiomainos 
- Yrityskuva: vuoden paras yrityskuvaa rakentava radiomainos 
- Yritysvastuu: vuoden paras yritysvastuullinen radiomainos 
- Teho: vuoden tehokkain mainoskampanja 

Yritysvastuu-sarja on mukana toista kertaa. Sarjan arviointikriteereihin kuuluvat muun muassa se, millä tavalla mainos tuo esille mainostajan vastuullista toimintatapaa, miten tavoitteisiin on päästy ja minkälaista yhteistyötä eri organisaatioiden kanssa on tehty. Lisäksi huomioidaan se, kuinka rohkeasti yritys toiminnallaan ottaa kantaa vastuulliseen toimintaan tai ottaa vastuullisuuden huomioon viestinnässään.

Kilpailun koko tuomaristo:

Päätuomari: 
Sari Mikkonen-Mannila, CEO, Omnipress  

Yhteiskunnallinen, yrityskuva: 
Eeva Hietalahti, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Sydänliitto 
Elina Bono, Head of Marketing B2B, Sanoma Media Finland 
Riku Pousi, markkinointiammattilainen 
Tomi Härmä, Strategy Director, SEK 

Tuotteet, palvelut: 
Sami Korjus, Copywriter, Folk Finland 
Sini Teppola, Creative, hasan & partners 
Yrjö Haavisto, Executive Producer, Orange Advertising  

Musa/jingle, paikallinen: 
Mari Nevala, äänituotantopäällikkö, Bauer Media 
Teemu Järvinen, Copywriter, Dreamo 
Tommi Solehmainen, Creative Director, Founder, Banana Split  

Teho: 
Elina Bono, Head of Marketing B2B, Sanoma Media Finland 
Sari Mikkonen-Mannila, CEO, Omnipress 
Tomi Härmä, Strategy Director, SEK  

Yritysvastuu: 
Mika Hyötyläinen, Vice President, Marketing Communications, Neste 
Roland Carlsson, markkinointijohtaja, HIFK 
Satu Laakso, Marketing Director, Berner 

MAINOS
MAINOS
MAINOS