Kaupallisten radioiden kattojärjestön RadioMedian järjestämä Kaiku-kilpailu on auennut. Töitä voi lähettää kilpailuun mukaan 17. tammikuuta asti. Parhaat suomalaiset radiomainokset palkitaan keväällä KaikuGaalassa.
RadioMedia julkaisi kilpailun aukeamisen yhteydessä myös tuomariston. Päätuomarina toimii Sari Mikkonen-Mannila, joka työskentelee Keskisuomalaisen ammattilehti- ja asiakasviestintäliiketoimintayksikkö Omnipressin toimitusjohtajana. Mikkonen-Mannila tunnetaan muun muassa jalkapalloseura HJK:n markkinointijohtajana ja mainostoimisto Skandaalin luovana johtajana ja perustajana.
Tuomaristo koostuu nimekkäistä markkinoinnin ammattilaisista. Mukana ovat muun muassa Nesteen Vice President, Marketing Communications Mika Hyötyläinen, Sanoman Head of Marketing B2B Elina Bono ja SEKin Strategy Director Tomi Härmä.
Kilpailussa taistellaan kahdeksassa sarjassa, jotka ovat:
- Tuotteet: vuoden paras tuoteaiheinen radiomainos
- Palvelut: vuoden paras palveluaiheinen radiomainos
- Paikallinen: vuoden paras paikallinen radiomainos
- Musa / jingle: vuoden paras musa/jingle-radiomainos
- Yhteiskunnallinen: vuoden paras yhteiskunnallinen radiomainos
- Yrityskuva: vuoden paras yrityskuvaa rakentava radiomainos
- Yritysvastuu: vuoden paras yritysvastuullinen radiomainos
- Teho: vuoden tehokkain mainoskampanja
Yritysvastuu-sarja on mukana toista kertaa. Sarjan arviointikriteereihin kuuluvat muun muassa se, millä tavalla mainos tuo esille mainostajan vastuullista toimintatapaa, miten tavoitteisiin on päästy ja minkälaista yhteistyötä eri organisaatioiden kanssa on tehty. Lisäksi huomioidaan se, kuinka rohkeasti yritys toiminnallaan ottaa kantaa vastuulliseen toimintaan tai ottaa vastuullisuuden huomioon viestinnässään.
Kilpailun koko tuomaristo:
Päätuomari:
Sari Mikkonen-Mannila, CEO, Omnipress
Yhteiskunnallinen, yrityskuva:
Eeva Hietalahti, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Sydänliitto
Elina Bono, Head of Marketing B2B, Sanoma Media Finland
Riku Pousi, markkinointiammattilainen
Tomi Härmä, Strategy Director, SEK
Tuotteet, palvelut:
Sami Korjus, Copywriter, Folk Finland
Sini Teppola, Creative, hasan & partners
Yrjö Haavisto, Executive Producer, Orange Advertising
Musa/jingle, paikallinen:
Mari Nevala, äänituotantopäällikkö, Bauer Media
Teemu Järvinen, Copywriter, Dreamo
Tommi Solehmainen, Creative Director, Founder, Banana Split
Teho:
Elina Bono, Head of Marketing B2B, Sanoma Media Finland
Sari Mikkonen-Mannila, CEO, Omnipress
Tomi Härmä, Strategy Director, SEK
Yritysvastuu:
Mika Hyötyläinen, Vice President, Marketing Communications, Neste
Roland Carlsson, markkinointijohtaja, HIFK
Satu Laakso, Marketing Director, Berner