McDrip-kampanja juhli keväällä Suomen Effie-kilpailussa. Kuva: Mikko Perttunen
Mainonta

Kaksi suomalaiskampanjaa ehdolla Euroopan Effie-kilpailun finaalissa

6.11.2024 9:30
Mikko Perttunen
Kampanjat ovat tuttuja viime aikojen alan kilpailuista.

Nord DDB Helsingin, McDonald’sin ja muotitalo Vainin McDrip-kampanja sai kaksi ehdokkuutta Effie Europe -kilpailun finaaliin. Jo monessa kilpailussa palkittu kampanja on ehdolla Small Budget- ja Brand Experience -kategorioissa.

Lue myös: Nord DDB Helsingin ja McDonaldsin McDrip-kampanjalle hopealeijona Cannesissa: ”Hopea jättää parantamisen varaa”

MAINOS

Pohjoismainen mainostoimisto Nord DDB noteerattiin kilpailussa yhteensä peräti viidellä finaaliehdokkuudella. Finaalipaikat tulivat kolmella eri työllä.

Toinen suomalaisehdokas finaalissa on Def Agencyn ja TBWA\Helsingin CMI: Martti Ahtisaari Peace Foundationille toteuttama Avaimet rauhaan -kampanja, joka on niin ikään saanut paljon huomiota alan kilpailuissa. Se on ehdolla Media Strategy & Idea -kategoriassa.

Lue myös: 🔍 Sotaa pakenevalle kotiavain jää tarpeettomaksi – ajatus palkittuun pro bono -kampanjaan löytyi taskun pohjalta

Palkinnot jaetaan gaalassa 11. joulukuuta.