Kasvipohjaisten tuotteiden kysynnässä nähtiin tammikuussa selvää kasvua, selviää S-ryhmän myyntidatasta.
Myyntiä vauhdittivat ennen kaikkea vegekampanjat ja paljon osallistujia kerännyt Vegaanihaaste. S-ryhmä teki tänä vuonna entistä laajemmin yhteistyötä Vegaanihaasteeseen kanssa, kun yhteistyö laajeni S-marketeista kaikkiin S-ryhmän ruokakauppoihin.
– Esimerkiksi kasvipohjaisten juustojen ja kasvipohjaisen maidon myyntimäärät kasvoivat yli 10 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Tammikuun ajan kampanjassa olleiden Härkis- ja Oddlygood-tuotteiden myynnissä nähtiin puolestaan useiden kymmenien prosenttien kasvua, S-ryhmän päivittäistavarakaupan myyntijohtaja Hans Backström kertoo tiedotteessa.
S-ryhmän tavoitteena on, että vuoden 2030 loppuun mennessä 65 prosenttia kaikesta myydystä ruoasta on kasvipohjaista.