Grand One
Digitaalisuus

Katso tästä Grand Onen kaikki voittajat

8.4.2022 9:15
Toni Rajamäki
Digitaalisille palveluille ja markkinointiviestinnän töille tarkoitetussa Grand One -kilpailussa voittajia palkittiin 19 eri sarjassa.

Digitaalisten palveluiden ja markkinointiviestinnän Grand One -kilpailu järjestettiin Helsingissä torstaina, ja parhaita palkittiin yhteensä 19 eri sarjassa. Kaikista voittajista valittiin vielä Grand Prix -pystien saajat. Lisäksi gaalassa valittiin Vuoden yritys.

Suurimmasta potista vastasi Bob the Robotin Mieli ry:lle tekemä Virtuaalivaikuttaja Myrsky, joka voitti kampanjapuolen Grand Prix’n ja viisi eri sarjaa. Palvelupuolen Grand Prix’n vei Petri Pennasen ja Mikko Kiviniemen kansainväliselle ampumahiihtoliitolle suunnittelema A Game Changer for Biathlon -mobiilisovellus.

Vahvasti menestyi myös Hasan & Partnersin Valtioneuvoston kanslialle suunnittelema Museum of Contemporary Emotions -työ, joka voitti kaksi kategoriaa ja sai lisäksi kaksi kunniamainintaa. 

Ivalo Creative Agencyn Finlaysonille suunnittelema Effie-menestyjä Bed Peace nappasi kolme kunniamainintaa, kuten nappasi myös Havas Worldwide Helsingin Suojellaan lapsia ry:lle ideoima Redirection-kampanja. Vuoden yrityksenä palkittu TBWA\Helsinki keräsi kaikkiaan kuusi palkintoa kuudella eri työllä.

Lue myös: Myrsky mekasti Grand Onessa ja teki historiaa, TBWA\Helsinki jälleen Vuoden yritys

MarkkinointiUutiset listasi Grand Onen kaikki voittajat:

Vuoden yritys:

TBWA\Helsinki

Grand Prix - Palvelut:

A GAME CHANGER FOR BIATHLON

Asiakas: International Biathlon Union

Tekijät: Petri Pennanen, Mikko Kiviniemi, Vincit

Grand Prix - Kampanjat:

Virtuaalivaikuttaja Myrsky

Asiakas: MIELI Suomen Mielenterveys ry

Tekijät: Bob the Robot, Pictures Helsinki, ZOAN

Paras verkkopalvelu:

Museum of Contemporary Emotions

Asiakas: Valtioneuvoston kanslia

Tekijät: hasan & partners, Into-Digital, El Camino Helsinki, ToinenPHD

Paras pienen budjetin verkkopalvelu:

House of Creativity

Asiakas: Simelius Simelius

Tekijät: Grundlage, Simelius Simelius

Paras mobiilipalvelu:

A GAME CHANGER FOR BIATHLON

Paras datan käyttö:

Virtuaalivaikuttaja Myrsky

Paras design:

Virtuaalivaikuttaja Myrsky

Paras toteutus:

Virtuaalivaikuttaja Myrsky

Paras palvelumuotoilu:

Museum of Contemporary Emotions

Paras käyttökokemus:

Enemmän kuin ajanvaraus

Asiakas: Terveystalo

Tekijät: Terveystalo, Qvik, Futurice, Tietotalo, Solita

Innovatiivisin teknologian käyttö:

Redirection – kampanja johon kenenkään ei toivottu törmäävän

Asiakas: Suojellaan Lapsia ry

Tekijä: Havas Worldwide Helsinki

Paras virtuaalinen tapahtuma:

Telia Day ONE

Asiakas: Telia Finland

Tekijät: Tapaus, Prospectum, Creative Technology

Paras somekampanja:

Virtuaalivaikuttaja Myrsky

Paras somepresenssi:

Kingi, meemejä ja mopoja

Asiakas: Burger King Suomi / Restel Fast Food

Tekijät: TBWA\Helsinki, Virta UM

Paras vaikuttajamarkkinointi:

Oman tiensä kulkijat

Asiakas: Fazer Leipomot, Oululainen Reissumies

Tekijät: IVALO Creative Agency, IVALO Visions, Dagmar, Drum

Paras digitaalinen sisältömarkkinointi:

#Koeaika – tutkimusmatka suomalaiseen työelämään

Asiakas: Rinnekoti, Opetusalan Ammattijärjestö OAJ, DNA, YIT, R-kioski,

Vesivek, EY, Eezy, Framery, Digia, Vantaan kaupunki

Tekijä: Duunitori

Paras kampanja:

Virtuaalivaikuttaja Myrsky

Paras verkkomainos:

Niille, jotka eivät syö Mä*****ssä - Burger King

Asiakas: Burger King Suomi / Restel Fast Food Oy

Tekijät: TBWA\Helsinki, Virta UM

Paras pelillistämisen hyödyntäminen:

Pelillistämisen avulla uusia tuotteita ostoskoreihin

Asiakas: K-Ruoka

Tekijät: M1, Leadfamly (Gamification platform)

Tuloksellisin kampanja:

Kotipizzan Kotijoukot

Asiakas: Kotipizza

Tekijät: N2, Brink, Dentsu Aegis Network

Paras yhdenvertaisuutta edistävä työ:

Pukukoodi: Vapaus

Asiakas: Zalando SE

Tekijät: SEK, Simelius Simelius, Miltton

Tutustu voittajatöihin ja katso kaikki kunniamaininnan saaneet työt Grand Onen verkkosivuilta.

MAINOS
MAINOS
MAINOS