Digitaalisten palveluiden ja markkinointiviestinnän Grand One -kilpailu järjestettiin Helsingissä torstaina, ja parhaita palkittiin yhteensä 19 eri sarjassa. Kaikista voittajista valittiin vielä Grand Prix -pystien saajat. Lisäksi gaalassa valittiin Vuoden yritys.
Suurimmasta potista vastasi Bob the Robotin Mieli ry:lle tekemä Virtuaalivaikuttaja Myrsky, joka voitti kampanjapuolen Grand Prix’n ja viisi eri sarjaa. Palvelupuolen Grand Prix’n vei Petri Pennasen ja Mikko Kiviniemen kansainväliselle ampumahiihtoliitolle suunnittelema A Game Changer for Biathlon -mobiilisovellus.
Vahvasti menestyi myös Hasan & Partnersin Valtioneuvoston kanslialle suunnittelema Museum of Contemporary Emotions -työ, joka voitti kaksi kategoriaa ja sai lisäksi kaksi kunniamainintaa.
Ivalo Creative Agencyn Finlaysonille suunnittelema Effie-menestyjä Bed Peace nappasi kolme kunniamainintaa, kuten nappasi myös Havas Worldwide Helsingin Suojellaan lapsia ry:lle ideoima Redirection-kampanja. Vuoden yrityksenä palkittu TBWA\Helsinki keräsi kaikkiaan kuusi palkintoa kuudella eri työllä.
Lue myös: Myrsky mekasti Grand Onessa ja teki historiaa, TBWA\Helsinki jälleen Vuoden yritys
MarkkinointiUutiset listasi Grand Onen kaikki voittajat:
Vuoden yritys:
TBWA\Helsinki
Grand Prix - Palvelut:
A GAME CHANGER FOR BIATHLON
Asiakas: International Biathlon Union
Tekijät: Petri Pennanen, Mikko Kiviniemi, Vincit
Grand Prix - Kampanjat:
Virtuaalivaikuttaja Myrsky
Asiakas: MIELI Suomen Mielenterveys ry
Tekijät: Bob the Robot, Pictures Helsinki, ZOAN
Paras verkkopalvelu:
Museum of Contemporary Emotions
Asiakas: Valtioneuvoston kanslia
Tekijät: hasan & partners, Into-Digital, El Camino Helsinki, ToinenPHD
Paras pienen budjetin verkkopalvelu:
House of Creativity
Asiakas: Simelius Simelius
Tekijät: Grundlage, Simelius Simelius
Paras mobiilipalvelu:
A GAME CHANGER FOR BIATHLON
Paras datan käyttö:
Virtuaalivaikuttaja Myrsky
Paras design:
Virtuaalivaikuttaja Myrsky
Paras toteutus:
Virtuaalivaikuttaja Myrsky
Paras palvelumuotoilu:
Museum of Contemporary Emotions
Paras käyttökokemus:
Enemmän kuin ajanvaraus
Asiakas: Terveystalo
Tekijät: Terveystalo, Qvik, Futurice, Tietotalo, Solita
Innovatiivisin teknologian käyttö:
Redirection – kampanja johon kenenkään ei toivottu törmäävän
Asiakas: Suojellaan Lapsia ry
Tekijä: Havas Worldwide Helsinki
Paras virtuaalinen tapahtuma:
Telia Day ONE
Asiakas: Telia Finland
Tekijät: Tapaus, Prospectum, Creative Technology
Paras somekampanja:
Virtuaalivaikuttaja Myrsky
Paras somepresenssi:
Kingi, meemejä ja mopoja
Asiakas: Burger King Suomi / Restel Fast Food
Tekijät: TBWA\Helsinki, Virta UM
Paras vaikuttajamarkkinointi:
Oman tiensä kulkijat
Asiakas: Fazer Leipomot, Oululainen Reissumies
Tekijät: IVALO Creative Agency, IVALO Visions, Dagmar, Drum
Paras digitaalinen sisältömarkkinointi:
#Koeaika – tutkimusmatka suomalaiseen työelämään
Asiakas: Rinnekoti, Opetusalan Ammattijärjestö OAJ, DNA, YIT, R-kioski,
Vesivek, EY, Eezy, Framery, Digia, Vantaan kaupunki
Tekijä: Duunitori
Paras kampanja:
Virtuaalivaikuttaja Myrsky
Paras verkkomainos:
Niille, jotka eivät syö Mä*****ssä - Burger King
Asiakas: Burger King Suomi / Restel Fast Food Oy
Tekijät: TBWA\Helsinki, Virta UM
Paras pelillistämisen hyödyntäminen:
Pelillistämisen avulla uusia tuotteita ostoskoreihin
Asiakas: K-Ruoka
Tekijät: M1, Leadfamly (Gamification platform)
Tuloksellisin kampanja:
Kotipizzan Kotijoukot
Asiakas: Kotipizza
Tekijät: N2, Brink, Dentsu Aegis Network
Paras yhdenvertaisuutta edistävä työ:
Pukukoodi: Vapaus
Asiakas: Zalando SE
Tekijät: SEK, Simelius Simelius, Miltton
Tutustu voittajatöihin ja katso kaikki kunniamaininnan saaneet työt Grand Onen verkkosivuilta.