Kiilto
Brändit

Kiilto suunnittelee uudelleentäytettävien pakkausten tuomista kuluttajamarkkinoille

8.5.2023 12:54
Satu Hurme
Yrityksen tavoitteena on, että 70 prosenttia pakkauksista on uudelleenkäytettäviä, uusiutuvia tai kierrätysmateriaalista valmistettuja vuoteen 2025 mennessä.

Kemianteollisuuden tuotteita myyvä Kiilto pilotoi Serto-pyykinpesunesteen uudelleentäyttöä kuluttajamarkkinoilla huhtikuussa. Vantaan K-Citymarket Jumbossa toteutetulla pilotilla haluttiin selvittää kuluttajien ajatuksia uudelleentäytettävien pakkausten käytöstä.

Pilotin aikana kuluttajilla oli mahdollisuus käydä täyttämässä Serto-pyykinpesuainepakkaus uudelleen annostelulaitteella. 

– Suurin osa asiakkaista otti innostuneesti vastaan tämän kaltaiseen tulevaisuuden ratkaisuun. Käytetyn pestyn pullon mukaan ottaminen saattaisi kuitenkin joidenkin asiakkaiden mukaan helposti unohtua kauppaan lähdettäessä. Olen kuitenkin toiveikas. Kun aloimme käyttää kestokasseja kauppaostoksilla, unohdimme ne ensin jatkuvasti kotiin. Harjoittelemalla voimme kuitenkin luoda uusia toimintamalleja, sanoo Kiillon Key Account Manager Arttu Uitto tiedotteessa.

MAINOS

Ympäristövastuu on osa Kiillon toimintakulttuuria ja sen tavoitteena on muun muassa auttaa asiakkaita pienentämään omaa ympäristöjalanjälkeään ja vähentämään fossiilisten ja kertakäyttöisten pakkausten määrää. Yrityksen tavoitteena on saada vuoteen 2025 mennessä pakkauksista 70 prosenttia uudelleenkäytettäviksi, uusiutuviksi tai kierrätysmateriaaleista valmistetuiksi.

– Meillä on käytössä jo monenlaisia uudelleentäytettäviä pakkauksia teollisuusasiakkaillemme, mutta olemme luvanneet pilotoida uudelleentäytettäviä pakkausratkaisuja myös pienten pakkauskokojen osalta vuoteen 2024 mennessä. Serto-pilotissa olimme erityisen kiinnostuneita selvittämään haastatteluin kuluttajien ajatuksia asian tiimoilta: miten idea otettiin vastaan ja mitä kehityskohteita kokeilun myötä havaittiin, Uitto sanoo.

MAINOS
MAINOS