MarkkinointiUutiset listaa viikoittain mielenkiintoisimpia markkinointialan uutisia maailmalta.
Vuosittaisena kansallisena burritopäivänä ravintolaketju Chipotlella on ollut tapana tarttua johonkin ajankohtaiseen trendiin, kuten metaversumiin tai kryptovaluuttoihin, mutta tänä vuonna brändi siirtyi perusasioiden äärelle, ja julkaisi Twitterissä koodeja, joiden kautta se jakoi yhteensä 10 000 ilmaista burritoa ja 500 koodia, joilla sai lisäksi ilmaisen yllätyksen.
Kampanja kantoi hyvin, sillä Chipotle teki kautta aikain toiseksi suurimman verkon kautta tehdyn yhden päivän myyntituloksensa ja aktivoi enemmän kuin koskaan asiakkaitaan sosiaalisessa mediassa.
Luultavasti juuri näinkin tavallinen lähestymistapa oli yllätyksiin tottuneille asiakkaille hyvinkin odottamaton.
Aiheesta kerto Marketing Dive
Kolme eri McDonald’sin franchise-yrittäjää tuomittiin tuhansien dollareiden sakkoihin, kun tutkimuksissa selvisi, että 62 eri ravintolassa Kentuckyn, Indianan, Marylandin ja Ohion osavaltioissa rikottiin nuorten työskentelyyn liittyviä säädöksiä.
Tapauksien joukossa oli muun muassa kaksi kymmenvuotiasta vuoropäällikön lasta, joille ei maksettu palkkaa, mutta jotka työskentelivät ravintolassa jopa aamukahteen saakka.
Yritykset joutuivat maksamaan sakkoja yhteensä yli 200 000 dollaria.
Aiheesta kertoi Entrepreneur.
Monet sosiaalisen median alustat ovat viime aikoina hakeneet paikkaansa some-kentällä, mutta Linkedin on jatkanut omalla polullaan. Tammikuusta lähtien palveluun rekisteröityneiden määrä on kasvanut 30 miljoonalla ja on nyt jo 930 miljoonaa. Tämä ei tosin ole sama asia kuin aktiivisten käyttäjien määrä.
Eniten rekisteröityneiden määrä on lisääntyneet Intiassa, Yhdysvalloissa ja Brasiliassa.