MarkkinointiUutiset listaa mielenkiintoisimpia markkinointialan uutisia maailmalta.
Meikkivalmistaja L'Oréalin Maybelline New York värvää uuden Falsies Surreal Extensions -ripsivärin lanseerauksen kasvoiksi digitaalisen avatarin nimeltä May.
Tuleva kampanja sisältää sekä virtuaalisia että todellisia elementtejä. May tulee olemaan myös osa Maybellinen tulevia metaversumiin liittyviä kampanjoita sekä virtuaalisia tuote- ja palvelujulkaisuja.
Myös monet muut markkinoijat ovat kiinnostuneita digitaalisista avatareista. Esimerkiksi Pacsun loi viime vuonna tietokoneella luodun vaikuttaja Miquelan back-to-school- ja lomakampanjoitaan varten.
Aiheesta kertoi Marketing Dive
Verkkokauppajätti Amazon on päättänyt integroida logistiikkaverkostonsa ja pienyrityspalvelunsa Intiassa paikalliseen sähköisen kaupankäynnin verkostoon, Open Network for Digital Commerceen. Voittoa tavoittelematon ONCD on aloite, jonka tavoitteena on edistää tavaroiden ja palveluiden myyntiä ja ostoa verkossa. Sen on tarkoitus hyödyttää erityisesti pienyrityksiä ja kuluttajia.
Yhdysvallat on edelleen Amazonin suurin markkina-alue noin 69 prosentin osuudella yrityksen liikevaihdosta, mutta myös kasvavat markkinat houkuttelevat yritystä, vaikka se joutuisikin tekemään siellä kompromisseja, kuten Intiassa.
Aiheesta kertoi Retail Dive.
Some-alusta Tiktok kertoo lähitulevaisuudessa lisäävänsä sovellukseen ominaisuuden, joka rajoittaa nuorten käyttäjien päivittäistä käyttöaikaa. Alle 18-vuotiaiden käyttäjien vuorokauden oletuskäyttöraja tulee olemaan yksi tunti.
Yli 13-vuotiaat pystyvät kiertämään käyttörajan salasanallaan, mutta ajatuksena on, että rajoitus kuitenkin kiinnittää nuorten huomion omiin käyttötottumuksiinsa. Sovellus huomauttaa käyttäjää taas uudestaan, kun Tiktokia on vuorokauden aikana tuijotettu 100 minuuttia.
Alle 13-vuotiaat eivät kuitenkaan voi kiertää rajoitusta. Tiktok myös lähettää nuorille käyttäjilleen viikoittaisen koosteen heidän sovelluksen parissa käyttämästään ajasta.
Uutisesta kertoi muun muassa Social Media Today.
Olutbrändi Guinness juhlistaa Yhdysvalloissa St. Patrick’s Dayta videokilpailulla, jossa haetaan eeppisimpiä skoolauksia. Jokaisesta osavaltiosta valitaan kaksi komeinta maljan nostoa, joista kaikki palkitaan 10 000 dollarilla. Koko palkintopotti on siis yli miljoona taalaa.
Guinness on vahvasti läsnä myös erilaisissa paikallisissa St. Patrick’s Dayn juhlallisuuksissa, joihin moniin on liitetty myös hyväntekeväisyys. Esimerkiksi Chicagossa Guinness palaa paikallisen suurparaatin pääsponsoriksi.
Aiheesta kertoi Marketing Dive.