Suomalaisen markkinoinnin pioneeri Ami Hasan on kuollut pitkäaikaisen sairauden uuvuttamana. Hasanin perustama Hasan & Partners Group vahvisti suru-uutisen tiistaina. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Kauppalehti.
– Perheelle, yhtiöiden työntekijöille, tuhansille ystäville ja liikekumppaneille menetys on pysäyttävä. Me ja muu maailma on menettänyt luovuuden suuren mesenaatin. Olemme menettäneet ihmisen, joka oli aina valmis tukemaan uutta ajattelua, mahdottomia tavoitteita ja ylisuuria odotuksia. Hän jaksoi kannustaa ja selvitellä modernin ajattelutavan eroa aina yhtä tärkeän mökinmummon ymmärryksen kanssa. Ami oli visionääri, poikkeuksellisen nopea ajattelija ja erinomainen keskustelukumppani niin liike-elämän strategisten linjausten kuin lastenhoidon osalta. Amia ympäröi näkemys, ystävyys ja sosiaalisuus, jonka suuruuden todistamiseksi ei lukuja tai tutkimuksia tarvita. Olet aina sydämissämme. Ja toimiston ovessa, tiedotteessa sanottiin.
Vuonna 1956 syntynyt Hasan toimi loppuun asti Hasan & Partnersin hallituksen puheenjohtajana.
Hasan oli arvostettu tekijä myös kansainvälisesti. Hän toimi muun muassa monien isojen kansainvälisten kisojen, kuten Cannes Lionsin ja Clio Awardsin, tuomaristoissa.
Hasan muistetaan myös Marimekon hallituksen pitkäaikaisena jäsenenä.
Juttua muokattu 25. toukokuuta 2021: Lisätty Hasan & Partners Groupin vahvistus ja sitaatti.