Finanssiteknologiabrändi Klarna on kehittänyt asiakkailleen uuden markkinointialustan, joka antaa kauppiaille mahdollisuuden saada aiempaa parempia tuloksia mainonnallaan.
Klarna tiedotti tänään tiistaina lanseeraavansa hintavertailupalvelun 21 markkinalla, joista Suomi on yksi. Palvelu mahdollistaa entistä laajemman asiakastavoittavuuden, säästöjä mainonnan kuluihin sekä mahdollisuuden ohjata jo harkintavaiheessa olevaa asiakaskuntaa kaupan verkkosivuille.
Palvelu toimii siten, että kauppiaat pääsevät hyödyntämään Googlen luomaa CSS-ohjelmaa, joka monipuolistaa tuotemainosten hakutuloksia. Yksinkertaistettuna palvelu helpottaa mainosten julkaisemista Googlessa ja mainostamaan aiempaa edullisemmin. Klarnan CSS-kumppanit voivat säästää jopa 20 prosenttia klikkikohtaisesta hinnastaan, koska palvelun myötä kauppias välttyy Googlen veloittamilta maksuilta. Klarna listaa myös palvelun tilaajan tuoteluettelon omalle hintavertailusivustolleen tuotteiden näkyvyyden ja asiakastavoittavuuden kasvattamiseksi.
– Uusi palvelumme mahdollistaa kumppaneillemme paremman ja tehokkaamman pääsyn Googlen hakutulosten tuotemainoksiin. Konkreettisesti tämä tarkoittaa sitä, että tarjoamme kumppaneillemme tehokkaamman ja halvemman tavan tavoittaa enemmän heille potentiaalisia asiakkaita, sanoo Klarnan markkinointijohtaja David Sandström tiedotteessa.
– Pystymme siis tuomaan erittäin kohdennettua liikennettä kuluttajilta, jotka etsivät tuotteita, joita he haluavat ostaa. Toisin sanoen, uudistus maksimoi kauppiaiden mainonnan panostuksista saatavan tuoton. Kauppiaiden kasvukumppanina olemme innoissamme, kun voimme tuoda markkinoille entistä enemmän tuotteita ja palveluja tukemaan heidän strategioitaan lähitulevaisuudessa.
Toisin kuin kilpailijoilla, Klarnan hintavertailupalvelu tarjoaa PLA-hostingpalvelun pienellä, kiinteällä kuukausimaksulla.