Jessi Vidberg
Brändit

Kuinka paljon työhuvinvoinnilla on merkitystä? Vuoden työnantajabrändistä kisaavat huvipuisto, pankki ja korkeakoulu

11.10.2023 11:28
Mikko Perttunen
Vuoden rekrytointikampanja valitaan Heltin, Lidlin ja Mehiläisen kampanjoiden joukosta.

Tämän vuoden Rekrygaalassa vuoden työnantajabrändistä kisaavat huvipuisto Linnanmäki, OP Ryhmä ja Savonia-ammattikorkeakoulu.

Voittaja julkistetaan marraskuun alussa Rekrygaalassa. Voittajan valinnassa painotetaan pitkäjänteistä ja strategista työnantajabrändityötä eikä niinkään yksittäisiä kampanjoita.

Linnanmäen valintaa finaaliin tuomaristo perustelee mieleenpainuvalla ja näkyvällä hupimestarit-kattoteemalla., joka näkyy sekä sisäisesti että ulkoisesti. Linnanmäki on kehittänyt myös kokonaan oman termin: työhuvinvoinnin. Huvipuistossa panostetaan työntekijäkokemuksen lisäksi vahvasti myös hakijakokemukseen, ja ne kulkevat perustelujen mukaan käsi kädessä. Linnanmäen kohdalla painaa myös yhteiskunnallinen vaikuttavuus nuorten ja osatyökykyisten työllistäjänä.

OP Ryhmää taas kiitellään pitkäjänteisestä työstä brändin eteen ja siitä, että haasteistakin viestitään avoimesti. Myös työntekijät ovat aktiivisia OP-viestin levittäjiä sosiaalisessa mediassa – osittain OP:n oman vaikuttajaohjelman ansiosta.

Savonia-ammattikorkeakoulun tuomaristo kertoo muun muassa omassa genressään poikkeuksellisesti rakentaneen sisäistä työntekijäkokemusta ja viestineen siitä ulospäin. Strategia on perustelujen mukaan tuotu hyvin jokaiselle tasolle organisaatiossa.

Vuoden rekrytointikampanjaksi on niin ikään tarjolla kolme ehdokasta. Tittelistä kisaavat Heltin Toimariksi Helttiin? Avoin & inhimillinen toimarihaku somessa -kampanja, Lidl Suomen, Direktör Oy:n ja Virtamedian Lidlin kesärekry 2023 -kampanja sekä Mehiläisen, Bob the Robotin ja OMD:n Lähihoitajilla on elämä tehtävänä -kampanja.

Kaiken kaikkiaan Rekrygaalassa jaetaan palkintoja kuudessa kategoriasssa.

Ehdokkaana Vuoden rekrytointiteoksi on SEKin ja Diak Romakon toteuttama "Taustasta riippumatta" -kampanja, jossa suomalaisille työnantajille palautettiin romaniyhteisöltä kerättyjä oikeita, työnhaussa saatuja hylkäyskirjeitä. Satoihin hylkäyskirjeisiin lisättiin liite, joka herätteli vastaanottajaa miettimään taustan merkitystä rekrytoinnissa.

MAINOS
MAINOS
MAINOS