Markkinointialalla ja yrityksissä tehdään tällä hetkellä tärkeitä päätöksiä ja budjetointeja nojaten vanhentuneisiin tutkimuksiin ja dataan. Maailma on muuttunut, ja monet tutkimukset ja data eivät perustu kuluttajien tämän hetkisiin arvoihin ja maailmakuvaan.
Tuijotamme sokeasti datakarttoja ja tutkimuksia vuosilta 2022, 2021 tai jopa vuodelta 2019 ymmärtämättä, että tuo data on vanhasta maailmasta. Siitä litteästä, johon oppineet joskus uskoivat, koska se oli asiakkaiden kanssa jaettu maailmankuva.
Kuinka monessa yrityksessä on insightin tai tulevaisuudentutkimuksen asiantuntija markkinointi- tai johtoryhmässä?
Tärkeintä, mitä markkinointialan ammattilaiset voisivat tällä hetkellä tehdä, on se, että he puhdistaisivat data- ja tutkimuspankkinsa vuoden 2023 alusta taaksepäin. Ei Kolumbuskaan valloittanut maailmaa luottaen väärään, vanhentuneeseen tietoon siitä, että maailma olisi ollut litteä.
Kuinka monessa yrityksessä uskalletaan tehdä budjetteja täysin puhtaalta pöydältä tai tutkimuksia tulevaisuuden kuluttajasta juuri nyt? Kuinka monessa yrityksessä on insightin tai tulevaisuudentutkimuksen asiantuntija markkinointi- tai johtoryhmässä?
Tulevaisuuden tiekartat uuteen maailmaan luodaan nyt, joten markkinointialan ammattilainen: huolehdithan, että yrityksessänne ei tuijoteta karttaa, joka väittää maailman olevan pannukakku?
Luova ala on yksiyhteiskuntamme työllistävimpiä aloja ja tärkeä BKT:n tuottaja. Luovuuden avulla kehitetään uusia innovaatioita ja tuotetaan hyvinvointia ihmisten elämään. Luovuustarkkailija Nea Barman haluaa nostaa luovuuden arvostusta ja tuoda luovuuden vaikuttavuutta näkyväksi – ja inspiroida meitä kaikkia olemaan luovempia.