UUSIMMAT
AIHEET
Viestintä
Myynti
Ilmiöt
Brändit
Digitaalisuus
Kolumni
Luovuus
Mainonta
Media
Toimistot
Kolumnit
Nea Barman
Kolumnisti
Tulevaisuustarkkailijan ajatuksia kuluttamisen kulttuurista. Pohdintaa omasta kuluttamisesta ja kuluttamisesta kulttuurisena ilmiönä antiikin ajoista aina tähän päivään asti. Paremman dialogin toivossa.
Kolumni
Tavoiteltu muutos jää usein toteutumatta, koska sisäisen viestinnän johtaminen unohtuu
Organisaatioissa lähdetään toteuttamaan muutosta usein vain mittaamalla euroja tai muita vastaavia mitattavissa olevia numeerisia asioita, kuten projektien etenemistä aikatauluissa. Se on vaarallista, koska silloin unohdetaan johtaa viestintää, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Kuluttajan maailmankuva muuttui, mutta markkinoija luottaa edelleen vanhentuneeseen tietoon – ja se on iso ongelma
Data ja tutkimukset ovat modernin markkinoijan tärkein kartta päätöksentekoon. Moni markkinoija tuijottaa kuitenkin vanhentunutta dataa. Jokaisen markkinoijan tulisi muistaa, että maapallo ei ole enää litteä, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Nyt woltataan! Vahvimmat brändit luovat uusia verbejä ja kohentavat sukeltavaa taloutta
Brändin johtamisen merkitys korostuu aikoina, joina kuluttajaluottamus on alhaalla. Se, miten brändit nyt toimivat, voi olla ratkaisu koko taloustilanteen kohentumiseen, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Yritys on kuin orkesteri ilman kapellimestaria, jos siltä puuttuu kaupallinen johto
Hienoinkaan brändi tai mainoskampanja ei tuo menestystä, jos yrityksessä ei ole ketään, joka johtaa markkinoinnin, myynnin, asiakaskokemuksen ja tuotteen kokonaisuutta, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Kansa on puhunut, pulinat pois: nyt on sinun vuorosi laittaa talous kuntoon, markkinoija
Markkinointiala laittaa talouden kuntoon. Nyt ei ole aikaa kulttuurille, burnouteille, muutosneuvotteluille, long covidille, työttömyydelle, vanhempainvapaille, iäkkäiden vanhempien hoidolle, masentuneista tai sairaista lapsista huolehtimisella, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Michelin-ravintolaa ei johdeta datalla tai kuluttajaymmärryksellä, ja markkinointialalla on siitä paljon opittavaa
Michelin-ravintolat tekevät asiat toisin kuin markkinointialalla opetetaan – ja menestyvät juuri siksi, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Scifitarinasta tuli osa markkinointialan todellisuutta, kun Suomessa löydettiin luovuuden geenit
Luovuuden geeenit ovat suomalaisen tutkimuksen tuore löydös. Mikä meitä estää olemasta maailman luovin kansa ja sinua seuraava Steve Jobs, kysyy Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
En etsi valtaa loistoa, vaan menestystä – löysin siihen kaavan, jonka jaan nyt sinullekin
Luovuus on ainut asia, joka voi meidät lamalta pelastaa, mutta vain, jos se tapahtuu tasapuolisesti eikä toisten ihmisten tai luonnon kustannuksella, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Lopeta toisten tekemien trendikatsausten jakaminen, sillä ne eivät tuo lisäarvoa markkinointialalle – tee sellainen itse
Olemme kaikki vastuussa suomalaisen markkinoinnin tason nostamisesta. Luo oma trendikatsauksesi vuodelle 2023 ja tuo hiljainen tietosi näkyviin, jotta alamme ei kärsi inflaatiota, kehottaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Nämä kolme muistisääntöä ovat taantumassa markkinoijalle kultaakin kalliimpia
Maailmassa, jossa tuttu margariini on arjen luksusta, kannattaa markkinoinnissa keskittyä perusasioihin, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Kuluttajaluottamus on alhaisempi kuin koskaan, ja se on uhka sinunkin brändillesi
Kuluttajaluottamuksen indeksi on koko 60-vuotisen mittaushistoriansa alhaisin, kertoo taloudellisen yhteistyön ja kehityksen järjestö OECD. Kestääkö sinun brändisi sen, kysyy Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Panostetaan monopoleihimme, sillä maailma on niitä täynnä TikTokista alken
VR, Alko ja Veikkaus voivat olla Suomen kultakaivoksia, jos uskallamme tehdä monopoleistamme globaaleja, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Moni organisaatio on nyt kriisissä, koska palkkasi tulevaisuustarkkailijan sijaan kasvuhakkerin
Kun riittävän moni taho jähmettyy, syntyy markkinoiden häiriötila. Kutsun sitä kriisiyhteiskunnaksi. Siinä tilassa moni organisaatio on tällä hetkellä, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Onko meillä oikeutta mainostaa, kun läntisessä maailmassa on sota?
On absurdia, että puhelinmyyjä soittaa ja kaupittelee Aku Ankkaa samana päivänä, kun Ukrainassa on syttynyt sota, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Trendiraportteja sikiää taas kuin sieniä sateella – niihin luottaminen voi olla kohtalokas erehdys
Trendiraporttien sijaan nyt kannattaa kääntää katse oman yrityksen vaiheisiin viime vuosina. Se on menestyksen kannalta paljon muiden määrittelemiä trendejä tärkeämpää, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Brändi, vuonna 2022 sinulla on vain kaksi kohderyhmää: pelkurit ja rohkeat
Kun yhteiskunta on jakautunut kahteen ääripäähän, pelkureihin ja rohkeisiin, kannattaa tehdä tunteilla johdettua markkinointia, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Jäitä hattuun, boomerit – ilman meitä ei olisi (sosiaalista) mediaa
Pääministerin kommentit ovat viime aikoina päässeet iltapäivälehtien otsikoihin. Markkinointialan tulisi tiedostaa, miksi boomer-keskustelua on tärkeä ymmärtää laajemmin, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Brändiyhteistyöt lisäävät epätasa-arvoa
Todellinen tasa-arvo toteutuu vasta, kun selkeästi isompi, vanhempi ja vahvempi brändi haluaa aidosti auttaa ja nostaa nuorempaa, pienempää ja heikompaa brändiä, Nea Barman kirjoittaa.
Nea Barman
Kolumni
Kohderyhmäsi arvomaailma on muuttunut, ja se on yrityksenne suurin liiketoimintariski
On se aika vuodesta kun vuoden 2022 tavoitteita ja budjetteja lyödään lukkoon. Viimeistään nyt on kuitenkin aika poiketa rutiinista. Euromääräisten tavoitteiden lisäksi yrityksen pitää tarkistaa kohderyhmän muuttuneet kulutustottumukset ja muuttuneet arvot, kirjoittaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Ansaitset lomasi vasta, kun olet lukenut tämän kolumnin
Joulun alla tehdään markkinointikampanjoita vähävaraisten hyväksi. Mutta miksi mainostajat unohtavat kesällä ne, joilla ei ole varaa Lintsin rannekkeisiin ja huolettomaan lomaan, kysyy Nea Barman
Nea Barman
Kolumni
Kuluttajat ovat lapsia, jotka haluavat leikkiä brändisi kanssa
Tutkimusten mukaan kuluttajilla on kognitiivinen vinouma, jota markkinoijat voivat helposti hyödyntää. Miksi niin harva tekee niin, kysyy Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Lakataan moittimasta suomalaista markkinointiosaamista – markkinoijan perisynti on vuorovaikutuksen vähäisyys
Suomalaisessa markkinointiosaamisessa ei ole moitittavaa. Syy sille, ettemme menesty markkinoinnissa, löytyy vuorovaikutustaidoistamme, Nea Barman kirjoittaa.
Nea Barman
Kolumni
Roska määrittää markkinoinnin tulevaisuuden
Älyroskis, ploggaus ja ruokahävikin vähentämiseen kannustava ruokakaupan lojaliteettiohjelma määrittävät markkinoinnin tulevaisuutta, ennustaa Nea Barman.
Nea Barman
Kolumni
Kotonani on kolme laatikollista joulupalloja, jotka voivat vääristää historiaa
Se, millaisessa maailmassa elämme tulevaisuudessa, on pitkälti kiinni siitä, millaisia kulutuspäätöksiä teemme tänään, Nea Barman kirjoittaa.
Nea Barman
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Tilaus onnistui.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.