Leena Koskinen on Sanoman B2B-yksikön uusi Head of Marketing. Hän aloittaa tehtävässä elokuussa.
Koskinen siirtyy Sanomalle markkinointitoimisto ToinenPHD:ltä, jossa hän toimi markkinointiarkkitehtinä ja Head of People and Culture -tehtävässä. Aiemmin Koskinen on kerryttänyt kokemusta muun muassa Hartwallilla ja HK Ruokatalossa.
– Haimme joukkoomme kokenutta markkinoijaa, jolla on näyttöjä tuloksekkaasta markkinoinnin suunnittelusta ja toteuttamisesta. Valinnassa oli tärkeää myös ymmärrys myynnin maailmasta sekä mediatoimialasta. Leena on erinomainen valinta tehtävään, sillä häneltä löytyy kokemusta sekä isojen bränditalojen markkinoinnista että markkinointitoimistosta, kommentoi Sanoman markkinoinnista, insightista ja mediakategorioiden kaupallistamisesta vastaava johtaja Karri Ahonen tiedotteessa.
Käytännössä Koskinen vastaa jatkossa Sanoman tarjooman ja ratkaisujen markkinoinnista yritysasiakkaille.
– On ilo päästä vahvistamaan Sanoman asemaa markkinoijan luottokumppanina. Markkinointi on kasvun ajuri, ja Sanomalla on tärkeä tehtävä auttaa yrityksiä kasvattamaan omaa liiketoimintaansa innovatiivisten mediaratkaisujen ja -palvelujen keinoin, Koskinen sanoo ja jatkaa:
– Olen innoissani mahdollisuudesta päästä hyödyntämään omaa osaamistani ja taustaani Suomen ykkösjengissä. On hienoa päästä osaksi Sanoman ammattitaitoista porukkaa.