Lidl kertoo päässeensä etuajassa tavoitteeseen vähentää muovia omien merkkien tuotepakkauksista 30 prosenttia. Kauppaketjun alkuperäinen tavoite oli vähentää pakkauksien muoveja 30 prosentilla vuoden 2025 loppuun mennessä.
Muovia on vähennetty esimerkiksi poistamalla maitotölkkien muovikorkit, pienentämällä pesuainepulloja ja pähkinäpusseja sisällön pysyessä samana sekä vaihtamalla jauhelihapakkausten rasioita vakuumi- ja flowpack-pakkauksiin ja ohentamalla grillimakkarapakkauksia.
Lidl aikoo myös korvata 25 prosenttia omien merkkiensä tuotepakkauksien materiaaleista kierrätysmateriaaleilla vuoteen 2025 mennessä. Tällä hetkellä kierrätysmateriaalin osuus Lidlin omien tuotemerkkien muovipakkauksista on 22 prosenttia.
– Muovipakkaukset ovat olleet paljon uutisissa. 30 prosenttia vähemmän muovia on merkittävä määrä, mutta emme aio lopettaa tähän. Kaupalla on tiettyjä keinoja vähentää muovia ja pyrimme hyödyntämään näistä kaikkia mahdollisia, Lidlin valikoiman vastuullisuuspäällikkö Laura Kvissberg kertoo tiedotteessa.