Kuva: Lidl
Myynti

Lidlin kasvipohjaisten tuotteiden suosio kasvoi 30 prosenttia edellisvuoteen nähden – markkinoinnilla suuri vaikutus

21.1.2025 11:16
Mikko Perttunen
Erityisesti huhtikuussa ja kesällä nähtiin piikit myynnissä.

Lidl on viime aikoina tehnyt monia toimia kasvipohjaisten tuotteiden myynnin edistämiseksi. Tämä on tuottanut myös tulosta, sillä ketju ilmoittaa Vemondo-tuotteidensa kappalemyynnin kasvaneen 30 prosenttia viime vuoden aikana. Lidleissä tosin myydään myös muita kasvipohjaisia brändejä.

Maaliskuussa 2024 Lidl asetti tavoitteen tuplata kasviproteiinien myynnin osuus 20 prosenttiin, ja tällöin kaikkien Vemondo-tuotteiden hintoja laskettiin. Lidl on myös pitänyt kasvipohjaisia tuotteita aktiivisesti esillä markkinoinnissaan.

MAINOS

Lue myös: Lidl laskee pysyvästi kasvispohjaisten proteiinituotteidensa hintaa

– On mahtavaa nähdä, että tehdyt toimenpiteet näkyvät konkreettisesti myynnin nousuna. Kuluttajat päättävät itse, mitä ostoskoriinsa laittavat, mutta me haluamme tuoda kasvipohjaiset tuotteet näkyville ja tehdä niistä helpon ja houkuttelevan vaihtoehdon, Lidlin valikoiman vastuullisuuspäällikkö Laura Kvissberg kertoo.

Myynnissä näkyy piikit erityisesti huhtikuussa ja kesällä. Myös joulukuussa myynti nousi hieman.

– Esimerkiksi markkinoinnillisilla toimilla on iso merkitys uusien tuotteiden valtavirtaistamisessa. Haluamme pitää hyvää boogieta päällä ja kannustaa vegeruletilla erityisesti niitä, joille kasvipohjaiset tuotteet eivät ole niin tuttuja. Viikon ajan jokaisesta Lidl Plus -kortin skannauksesta ansaitsee kupongin, jolla saa alennuksen kasvipohjaiseen tuotteeseen, markkinoinnin ja kampanjoinnin johtaja Meri Aalto kertoo.

Lue myös: Lidl poisti myymälöistään erilliset vegehyllyt

MAINOS