MarkkinointiUutiset listaa jokaisen kuukauden alkupuolella menneen kuukauden viisi luetuinta juttua. Elokuussa lukijoiden mielenkiinnon herätti muun muassa turkulaistoimisto Grundlage.
It-alalla on kova osaajapula, joten teknologiayritykset käyvät kovaa taistoa parhaista työntekijöistä. Suomalainen teknologia- ja innovaatioyritys Futurice on tästä syystä panostanut vahvasti työnantajamielikuvan rakentamiseen, ja yritys aloittikin elokuussa poikkeuksellisen kampanjan taklatakseen osaajapulaa.
Lue koko juttu tästä.
MarkkinointiUutisten kolumnisti Ossi Ahto pohti elokuussa, mitkä ovat toimitusjohtajien suurimmat ongelmat. Ahto sanoo, että muun muassa markkinointiosaston nostaminen ylivertaiseksi elimeksi on yksi isoimmista ongelmista. Hän myös huomauttaa, että kuilu markkinoinnin ammattilaisten ja “tavisten” välillä kasvaa markkinointiteknologian kehityksen myötä.
Lue koko kolumni tästä.
Mikael Castrén on arvostettu markkinointiosaaja, joka löysi uusia haasteita tapahtumatoimisto Tapauksesta. Hän aloitti elokuussa yrityksen kuluttajatapahtumien liiketoiminnan johtajana Pohjoismaissa sekä Tapauksen johtoryhmän jäsenenä. Castren on isossa roolissa yrityksen kasvutaipaleella, jossa tavoitteena on 50 miljoonan euron liikevaihto vuoden 2023 loppuun mennessä. Viime vuonna liikevaihto laski koronakriisin myötä 15 miljoonaan.
Lue Mikael Castrénin ja Tapaus-konsernin toimitusjohtaja Timo Aallon haastattelu tästä.
MTV ja uusi mediarahastoyhtiö Nordic Ventures solmivat suomalaisittain poikkeuksellisen yhteistyön, jolla autetaan kumppaniksi valittuja kasvuyhtiöitä. Ideana on saada kumppariyrityksen toiminta lentoon massamarkkinoinnin avulla.
– Joillekin kumppaneille voimme tavoitella myynnin tuplaamista, joillekin kymmenkertaistamista. Tavoitteena on kuitenkin aina arvonnousu, Nordic Venturesin perustaja Jarkko Nordlund kertoi MarkkinointiUutisille.
MU tapasi Nordic Venturesin perustajiin kuuluvat Nordlundin ja Sami Vikbackan sekä MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppäsen. Lue koko juttu tästä.
Turussa menestystä niittänyt toimisto Grundlage aikoo valloittaa nyt Helsingin. Yrityksen perustaja Mari Tauler kertoi MarkkinointiUutisille, kuinka toimisto ottaa jalansijaa pääkaupunkiseudulla, jossa kilpailu on kovempaa kuin missään muualla Suomessa. Taulerin mukaan Grundlage iskee “unohdettuun” kohderyhmään.
Lue koko haastattelu tästä.
Tilaa MarkkinointiUutisten uutiskirje tästä ja saat kaikki mielenkiintoisimmat jutut sähköpostiisi.