Mikko Perttunen
Mainonta

McDripin voittokulku jatkui Effie-gaalassa – katso kaikki palkitut

16.2.2024 9:19
Mikko Perttunen
Kultaisen Effien voitti McDripin lisäksi myös CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundationin Avaimet rauhaan -kampanja.

Markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards huipentui eilen palkintogaalaan, jossa jaettiin yhteensä 13 palkintoa ja kaksi kunniamainintaa. Kilpailu järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran.

Pääpalkinto Grand Effien pokkasi jo monessa kilpailussa menestynyt Nord DDB Helsingin ja McDonald’s Finlandin McDrip-kampanja. McDrip voitti myös Erikoissarjan kultaisen Effien.

Nord DDB Helsingin ja McDonald’s Finlandin McDrip-kampanja palkittiin Grand Effiellä. Kuva: Petri Mast

Kultaisia palkintoja jaettiin tänä vuonna kaksi. Toinen kultaisella Effiellä palkittu kampanja oli Media-sarjassa mukana ollut CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundationin Avaimet rauhaan -kampanja, jonka toteutuksesta vastasivat TBWA\Helsinki ja Def Agency.

Hopeisen palkinnon voittivat Erikoissarjassa S-ryhmän Tilipäivä-kampanja, Kauppa & kuluttaja -sarjassa Helsingin IFK ja World´s Toughest Fix, Media-sarjassa Mustin ja Mirrin Täällä pelkään minä -kampanja sekä Tuotteet ja palvelut -sarjassa Apetitin Logo di Pudas -kampanja.

Apetitin Logo di Pudas, World´s Toughest Fix ja Mustin ja Mirrin Täällä pelkään minä voittivat myös pronssia muista kategorioista. Pronssilla palkittiin myös Oddlygood Kauppa & kuluttaja -sarjassa ja Baltic Sea Action Groupin Itämeri kesäkuntoon -kampanja Erikoissarjassa.

MAINOS

Vuoden 2024 Effie-palkitut

ERIKOISSARJA

Kulta: McDrip – muodin takia töihin

McDonald’s (Finland) & Nord DDB Helsinki, Vain Fashion Group Oy, OMD (Finland)

Lue myös: Nord DDB Helsingin ja McDonaldsin McDrip-kampanjalle hopealeijona Cannesissa: ”Hopea jättää parantamisen varaa”

Hopea: Tilipäivä

S-ryhmä & Bob the Robot Oy & OMD (Finland), Pictures Helsinki, Mjölk

Pronssi: Itämeri kesäkuntoon

Baltic Sea Action Group & TBWA\Helsinki, Maker3D, Zetapuu

Pronssi: WTF-World´s Toughest Fix. How Adhesive Brand Became a Pop Culture Phenomenon?

Rakennuskemia Oy & Hasan & partners, Warner Music Finland, Onefx

Kunniamaininnat:

Mehiläisillä on elämä tehtävänä (Mehiläinen Oy & Bob the Robot Oy, OMD (Finland))

Oomi Energia (Oomi Oy & Bob the Robot Oy, Omnicom, Pinata, Vild Factory, OIKIO Digital Performance Agency)

Kilpailun päätuomari Riku Vassinen painotti, että Effie-kilpailussa hyvät aikeet ovat toissijaisia, kyse on tehokkuudesta. Hasan & partnersin toimitusjohtaja muistutti, että markkinoinnissa on kyse siitä, että saadaan ihmiset ostamaan asioita. Kuva: Mikko Perttunen

KAUPPA & KULUTTAJA

Hopea: HIFK – miten saimme koko Suomen näkemään punaista

Helsingin IFK & Hasan & partners, Inkfish studios

Hopea: WTF-World´s Toughest Fix. How Adhesive Brand Became a Pop Culture Phenomenon?

Rakennuskemia Oy & Hasan & partners, Warner Music Finland, Onefx

Hopea: Lago di Pudas

Apetit & Make it Simple, Grillifilms, Dagmar

Pronssi: Oddlygood – From plant-based to taste-based

Oddlygood Global Oy & TBWA\Helsinki, Dagmar, TBWA\Screen

MEDIA

Kulta: Avaimet rauhaan

CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation & TBWA\Helsinki, Def Agency

Hopea: Täällä pelkään minä

Musti ja Mirri & Erma & Reinikainen, San Francisco Agency, United Imaginations, Interactive Inuits, Cocoa Media Productions Oy, Clear Channel Suomi Oy, JCDecaux Finland Oy

Lue myös: Mustin ja Mirrin Cannes-palkittu kampanja ohitti lukkoon lyödyt suunnitelmat: ”Idea oli liian hyvä ohitettavaksi”

Lue myös: Mustin ja Mirrin kampanja pakotti uudenvuoden juhlijat kohtaamaan kauhusta tärisevät lemmikit

Effie-gaala järjestettiin Pikku-Finlandiassa, Helsingissä. Kuva: Mikko Perttunen

POSITIIVINEN MUUTOS

Pronssi: Täällä pelkään minä

Musti ja Mirri & Erma & Reinikainen, San Francisco Agency, United Imaginations, Interactive Inuits, Cocoa Media Productions Oy, Clear Channel Suomi Oy, JCDecaux Finland Oy

TUOTTEET & PALVELUT

Hopea: Lago di Pudas

Apetit & Make it Simple, Grillifilms, Dagmar

MAINOS
MAINOS