Ulkomediayhtiö Mediateko näyttää diginäytöissään marraskuun 2. päivänä ainoastaan kestävämpää elämäntapaa edistäviä mainoksia. Yhteiskunnallisten toimijoiden, kuten SPR Veripalvelun ja Unicefin, lisäksi näytöille nousee myös monia toimialaansa haastavia ja kestävämmän tulevaisuuden eteen töitä tekeviä pienyrityksiä.
Päivän kestävällä tempauksella herätetään keskustelua vastuullisuuden merkityksestä mainonnassa ja haastetaan koko alaa nostamaan valokeilaan yhteisen hyvän puolesta työskenteleviä toimijoita.
– Tavoitteenamme on luoda uusi normaali mainonnan alalle ja innostaa kaikkia osallistumaan valinnoillaan yhteisen tulevaisuuden rakentamiseen, Mediateon toimitusjohtaja Sampsa Savolainen tiivistää päivän ydinajatuksen.
Kampanja käsittää kaikkiaan yli 400 diginäyttöä muun muassa juna-asemilla ja kaupunkien keskustoissa. Mainonnan arvioitu kontaktimäärä päivän aikana on Mediateon mukaan noin 7,4 miljoonaa.