Ruoantilaus- ja toimituspalvelu Foodora on palkannut Michael Ovitzin vetämään markkinointiaan, yhtiö tiedottaa. Hän liittyy samalla Foodoran johtoryhmään. Ovitzin tittelinä on Head of Marketing.
Ovitz on kokenut markkinoija, jolta löytyy vankka tausta muun muassa toimistokentästä. Viimeksi hän kuitenkin työskenteli sosiaali- ja terveyspalveluja tarjoavalla Mehiläisellä, jossa hänen tittelinsä oli Head of Online Marketing. Ennen Mehiläistä Ovitz on työskennellyt muun muassa Verkkokauppa.comilla, Bob the Robotilla, OMD Finlandilla ja Virta Mediacommunitylla, joka on nykyään Virta UM.
– Michaelin asiantuntijuus B2C-markkinoinnista, ja erityisesti online- ja digimarkkinoinnista, on juuri se mitä tarvitsemme. Kasvu on meillä edelleen ykkösprioriteetti, joten minulle oli tärkeää löytää markkinointijohtaja, joka on työskennellyt menestyksellisesti vahvaa kasvua tavoittelevissa yrityksissä, kertoo Foodoran toimitusjohtaja Joonas Kuronen tiedotteessa.
– Hänen selkeitä vahvuuksiaan ovat tulospohjaisen markkinoinnin ja digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen. Lisäksi mainos- ja markkkinointitoimistotaustansa vuoksi hän osaa rakentaa menestyneitä brändejä. Arvostan suuresti, että Michael hallitsee niin strategisen suunnittelun kuin käytännön tekemisen, Kuronen lisää.
Ovitz paljastaa, että Foodora kasvattaa markkinointi-investointejaan jatkossa.
– Markkinoinnin rooli kasvun luomisessa on Foodoralle kriittinen ja tulemmekin vuonna 2022 kasvattamaan sekä markkinointitiimiä että investointitasoja selvästi nykytasosta. Samalla Foodoran brändiä tullaan viemään uuteen ja entistä kiinnostavampaan suuntaan, yhtiön uusi markkinointijohtaja toteaa.