Check Point Researchin mukaan tietojenkalastelussa jäljiteltiin viime vuoden viimeisellä neljänneksellä eniten teknologiasektorin yrityksiä. Huijareiden suosiossa ovat myös vaatebrändit, Paypal ja Facebook.
Microsoft säilytti asemansa eniten jäljiteltynä brändinä, ja sitä hyödynnettiin 32 prosentissa kaikista brändikalasteluyrityksistä. Apple piti toisen sijansa 12 prosentin osuudella, ja Google pysyi kolmannella sijalla. Linkedin palasi listalle neljänneksi lyhyen poissaolon jälkeen.
Joulusesongin aikana useat tietojenkalastelukampanjat kohdistuivat ostajiin jäljittelemällä tunnettujen vaatemerkkien verkkosivustoja. Myös Paypalin kirjautumissivustoa jäljiteltiin.
Microsoft 32 %
Apple 12 %
Google 12 %
Linkedin 11 %
Alibaba 4 %
Whatsapp 2 %
Amazon 2 %
Twitter 2 %
Facebook 2 %
Adobe 1 %