Nike oli yksi joulun aikana jäljitellyistä brändeistä.
Brändit

Microsoft edelleen väärennetyin brändi kyberhuijauksissa

24.1.2025 8:15
Mikko Perttunen
Linkedin palasi listalle.

Check Point Researchin mukaan tietojenkalastelussa jäljiteltiin viime vuoden viimeisellä neljänneksellä eniten teknologiasektorin yrityksiä. Huijareiden suosiossa ovat myös vaatebrändit, Paypal ja Facebook.

Microsoft säilytti asemansa eniten jäljiteltynä brändinä, ja sitä hyödynnettiin 32 prosentissa kaikista brändikalasteluyrityksistä. Apple piti toisen sijansa 12 prosentin osuudella, ja Google pysyi kolmannella sijalla. Linkedin palasi listalle neljänneksi lyhyen poissaolon jälkeen.

MAINOS

Joulusesongin aikana useat tietojenkalastelukampanjat kohdistuivat ostajiin jäljittelemällä tunnettujen vaatemerkkien verkkosivustoja. Myös Paypalin kirjautumissivustoa jäljiteltiin.

Useimmin väärennetyt brändit Q4/2024

Microsoft 32 %

Apple 12 %

Google 12 %

Linkedin 11 %

Alibaba 4 %

Whatsapp 2 %

Amazon 2 %

Twitter 2 %

Facebook 2 %

Adobe 1 %