MarkkinointiUutiset listaa maanantaisin edellisen viikon mielenkiintoisimpia markkinointialan uutisia maailmalta. Viime viikolla huomiota herätti muun muassa Facebookin ja Ray-Banin tuotelanseeraus.
Facebook ja aurinkolasibrändi Ray-Ban lanseerasivat Ray-Ban Stories -älylasit, jotka hakevat vertaistaan. Laseilla voi muun muassa ottaa kuvia ja videoita, jakaa omaa sisältöä, vastata puheluihin ja kuunnella musiikkia. Lasit voi tilata netistä halvimmillaan vajaan 300 dollarin hintaan, ja niitä myydään myös kivijalkaliikkeissä valituissa maissa, joihin Suomi ei kuulu.
Microsoft julkaisi syyskuussa uusia ominaisuuksia mainostyökaluihinsa. Microsoft Audience Networkiin tuli muun muassa videomainontaominaisuus ja mahdollisuus tehdä vertikaaliperusteisia tuotemainoksia. Microsoft Audience Networkilla voi tehdä kampanjoita eri palveluihin.
Yhdysvaltalainen kauppajätti Walmart näyttää, mitä ruoan ostaminen voi olla tulevaisuudessa. Walmart ja mediakonserni Meredith Corp kertoivat viime viikolla yhteistyöstään, jolla pyritään auttamaan asiakkaita tekoälyn avulla. Yhteistyö tuo yksinkertaisuudessaan asiakkaille mahdollisuuden keksiä ruokareseptejä aiempaa helpommin ja löytää niin sanottuja nopean valmistuksen ruokia. Meredithin ruoka-aiheisten mediabrändien sivuille voi esimerkiksi laittaa kuvan kotona löytyvistä raaka-aineista, ja tekoäly suosittelee raaka-aineiden perusteella sopivia ruokareseptejä. Tarvittavat raaka-aineet voi lisätä suoraan Walmart-nettiostoskärryyn, ja tuotteet voi tilata suoraan kotiin tai valmiiksi kauppaan noutoa varten.
Yhteistyöstä uutisoi muun muassa Supermarket News -sivusto.