MarkkinointiUutiset listaa maanantaisin edellisen viikon mielenkiintoisimpia markkinointialan uutisia maailmalta. Viime viikolla keskustelua herätti muun muassa Venäjän ja YouTuben välinen kiista
Videopalvelu YouTube blokkasi venäläisen tv-uutiskanava RT:n saksankielisen YouTube-tilit, mikä vihastutti Venäjällä. Yhdysvaltalaisen YouTuben mukaan RT:n molemmat tilit blokattiin, koska kanavilla oli levitetty disinformaatiota koronaviruksesta.
Vastavetona Venäjä uhkasi kieltää koko YouTuben. Venäjän ulkoministeriöstä vihjattiin, että YouTuben päätökseen on vaikuttanut Saksan viranomaiset. Kremlin tiedottaja Dmitri Peskov syytti YouTubea sensuurista. RT:n päätoimittaja Margarita Simonian sanoi puolestaan Twitterissä, että Saksa on julistanut Venäjälle "mediasodan".
RT on Venäjän valtiollinen tv-kanava, joka tekee nykyään uutisia monella eri kielellä.
Lähde: The Guardian
Isossa-Britanniassa on markkinoinnin tekijöiden markkinat: työpaikkoja on paljon ja työntekijöitä vähän – tai ei ainakaan riittävästi. Näin uutisoi Marketingweek-sivusto.
Sivuston mukaan ala on palautunut pandemiasta hyvin, ja palkoissa on noustu jo pandemiaa edeltävän ajan ohi. Organisaatioiden sanotaan olevan valmiita käyttämään 20 000–50 000 puntaa enemmän kuin aiemmin, jotta vapaisiin ruutuihin löytyisi osaavaa työvoimaa. Vakituisille senioritason osaajille on annettu jopa yli 50 prosentin palkankorotuksia, jotta he pysyisivät omissa nykyisissä rooleissaan.
Maailman nopeiten kasvava sosiaalisen median palvelu TikTok on yltänyt miljardin kuukausikäyttäjän rajaan, yhtiö tiedottaa. Kasvu on ollut nopeaa, sillä TikTok on saanut viimeisen 45 kuukauden aikana 950 miljoonaa käyttäjää. Esimerkiksi Instagramilla kesti 66 kuukautta nousta 100 miljoonasta käyttäjästä miljardiin.
Valtava suosio on kiinnittänyt myös markkinoijien katseet, ja TikTok onkin panostanut isosti mainostyökaluihinsa. Tuoreimmista uudistuksista uutisoi muun muassa SociaMediaToday-sivusto.