Mikko Hakkarainen aloitti United Imaginationsin vastaavana luovana johtajana tämän viikon alussa. Hakkarainen siirtyi United Imaginationsiin Milttonilta, jossa hän työskenteli kymmenen vuoden ajan – viimeiseksi juuri luovana johtajana.
– Olen häpeilemättömän innoissani jatkamassa yhteiskunnallisesti relevantin markkinointiviestinnän kehittämistä UI:lle tunnusomaisin luovin, kiinnostavin ja näkyvin keinoin sekä asiakkaidemme että ympäröivän maailman hyväksi. On hienoa saada hypätä tällaisen junan kyytiin, Hakkarainen kommentoi tiedotteessa.
Hakkarainen aloitti uransa vuonna 2011 Googlen Euroopan pääkonttorilla Dublinissa ennen siirtymistään N2 Marketing Oy:lle digistrategiksi ja asiakkuusjohtajaksi. Vuonna 2014 hän oli yksi Miltton Creative -yrityksen perustajajäsenistä.
Vuosien varrella hänen tunnetuimpiin töihinsä kuuluvat muun muassa Älä kerro Martille (CMI), Hän (Ulkoministeriö ja Business Finland), Counterstrike of the Free Press (Helsingin Sanomat), #MeTahdomme (Tahdon2013), Helsinki Curious (Helsinki Partners), Älä riko urheilua (Ihmisoikeusliitto), Hive Helsingin lanseeraus (Supercell), Kaikki kyllä järjestyy (Pohjola Vakuutus), Pivon lanseeraus (OP) ja Loksahdus (OP).
Lue myös: Helsingin Sanomat sissimarkkinoi sananvapautta Venäjälle videopelin kautta
Vuonna 2022 perustettu United Imaginations työllistää tällä hetkellä jo yli 30 työntekijää. Viime vuonna yrityksen liikevaihto oli jo 2,2 miljoonaa euroa.