Markkinointiviestinnän ja muotoilun ammattilaisia palkitseva Vuoden Huiput -kisa ei tarjonnut tänä vuonna suuria yllätyksiä. 15 Kultahuippu-palkinnon voittajan joukossa oli monia ennakkosuosikkeja, jotka ovat niittäneet menestystä myös muissa kilpailuissa tänä vuonna.
Kilpailun Grand Prix’n eli pääpalkinnon voitti TBWA/Helsingin Tietoevrylle sekä Lasten ja nuorten säätiölle suunnittelema The Polite Type -kampanja.
Grand Prix -voittaja valittiin Kultahuippu-voittajien joukosta. The Polite Type nappasi Kultahuipun Palvelut-sarjassa.
Lue lisää:
TBWA/Helsingin suunnittelema projekti nappasi Vuoden Huiput -kisan Grand Prix’n
Hasan & Partners, TBWA/Helsinki ja 20/20 Helsinki saivat työnsä The One Show’n finaaliin
Kampanja-sarjan voitti vähemmän yllättäen Bondin S-ryhmälle suunnittelema Antti Tapani, joka putsasi palkintopöydän aiemmin Effie-gaalassa. TBWA:n Helsingin Sanomille suunnittelema Ilmastofontti puolestaan voitti Muotoilu-sarjan. Ulkomainonta-sarjan ykkössija meni TBWA:n Burger Kingille suunnittelemalle Love Conquers All -työlle.
Toimistoista Kultahuippu-pystit saivat myös Bob the Robot, Motley Agency ja Koski Syväri.
Katso kaikki palkitut Vuoden Huiput -kisan verkkosivuilta.