Mediakonserni Ilkka-Yhtymä tekee kevään aikana brändiuudistuksen, jonka myötä yhtiön brändinimeksi muuttuu Ilkka.
Jatkossa Ilkka näkyy konsernin yhtiöiden omien niin kutsuttujen palvelubrändien yhteydessä uuden brändihierarkian mukaisesti.
– Tavoitteenamme on oppia toisiltamme ja valjastaa Ilkka-brändin avulla yhteinen osaamisemme asiakkaidemme menestyksen takaamiseksi. Samalla meille on tärkeää säilyttää konserniimme mukaan tulleiden uusien yhtiöiden brändi-identiteetit ja vaalia niille ominaisia yrityskulttuureja, Ilkan toimitusjohtaja Olli Pirhonen sanoo tiedotteessa.
Ilkka on hakenut viime vuosina kasvua muun muassa yritysostoilla. Tänä päivänä konserni tunnetaankin monien digitoimistojen emoyhtiönä. Konserniin kuuluvat muun muassa Myynninmaailma, Digimoguli, somessa.com, MySome ja Liana Technologies sekä sen tytäryhtiöt Evermade ja Ungapped.
– Konsernimme on hyvin erinäköinen kuin vielä muutama vuosi sitten, mikä johtuu kasvustrategiamme mukaisista kehitystoimenpiteistä ja yritysostoista. Vuonna 2021 liikevaihdostamme 44 prosenttia tuli digitaalisesta liiketoiminnasta. Siksi on luonnollista, että päivitämme brändimme vastaamaan tämän päivän todellisuutta, Pirhonen jatkaa.
Ilkka tunnetaan parhaiten Ilkka-Pohjalainen-lehdestään. Maakuntalehden ja digitoimistojen lisäksi konserniin kuuluu painopalveluyhtiö I-print Oy.
Uudistus astui voimaan tänään keskiviikkona, mutta uudistustyö valmistuu kokonaisuudessaan kevään aikana.
Juttua muokattu 2. maaliskuuta kello 16.16: Selvennetty, että Ilkan brändinimi muuttuu, ei yhtiön nimi, joka on yhä Ilkka-Yhtymä.