Koronaviruspandemia pitää ihmiset yhä kotonaan, miksi television katselun lisääntyminen kuulunee myös tämän vuoden kuluttajatrendeihin. Näin kävi ainakin tammikuussa, sillä katsojaluvat kasvoivat vuoden takaisesta 7,5 prosentilla.
Eniten suomalaiset lisäsivät MTV-kanavien katselua. Suomen johtavan kaupallisen kanavan MTV3:n katsojamäärä kasvoi 12 prosentilla. MTV:n Sub-kanavan katsojamäärät kasvoivat jopa 20 prosentilla. Sub on kolmanneksi suosituin kaupallinen kanava.
Toiseksi suosituin kaupallinen kanava on Nelonen, jonka katsojamäärät laskivat 14 prosentilla.
MTV:n tammikuun katsotuin ohjelma oli 16. tammikuuta lähetetty Putous-lähetys, jonka tavoittavuus oli reilut 1,4 miljoonaa katsojaa. Nelosen katsotuin ohjelma oli 29. päivä lähetetty The Voice of Finland -jakso, jonka tavoittavuus oli 1,04 miljoonaa katsojaa.
Yle TV1 on Suomen katsotuin televisiokanava. Ylen kanavien vuorokauden katseluosuus kaikista katseluista oli tammikuussa 46,5 prosenttia. MTV:n osuus oli 22,5 prosenttia ja Nelonen Median 11,3 prosenttia.
Lähteet: Finnpanel.fi, MTV:n tiedote