Unsplash/Franck
Media

Muut somealustat jäävät latausmäärissä selkeästi TikTokin varjoon – toukokuussa hittisovellusta ladattiin yli 80 miljoonaa kertaa

10.6.2021 14:45
Toni Rajamäki
TikTokin ja Facebookin latausmäärissä oli viime kuukauden aikana lähes 30 miljoonan latauksen ero.

TikTok on ollut jo tovin maailman ladatuin sosiaalisen median sovellus, ja yhtiön voittokululle ei näy loppua, kertoo SensorTowerin tilastot. Toukokuussa TikTok teki selkeän eron muihin somejätteihin, kun hittisovellusta ladattiin yli 80 miljoonaa kertaa.

Toiseksi eniten latauksia oli Facebookilla, jota ladattiin reilut 53 miljoonaa kertaa. Esimerkiksi huhtikuussa TikTokin ja Facebookin ero oli vain kuutisen miljoonaa, mutta nyt ero pomppasi noin 30 miljoonaan.

Lue myös: Ovatko suomalaiset mainostajat ymmärtäneet TikTokin potentiaalin? Näin vastaa sosiaalisen median asiantuntija Jari Lähdevuori

TikTokin kuukausittaiset latausmäärät olivat pyörineet ennen toukokuuta vajaassa 60 miljoonassa.

Toukokuun kolmanneksi ladatuin somesovellus oli Instagram.

TikTokin suosio on luonnollisesti kasvanut räjähdysmäisesti myös mainostajien silmissä. Mainostajien määrä ja yhtiön mainostulot jäävät kuitenkin vielä merkittävästi Facebookin kaltaisten jättien lukemista.

MAINOS
MAINOS
MAINOS