Kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia on julkistanut tämän vuoden RadioGaala-finalistit.
Kilpailussa taistellaan palkinnoista 19 kategoriassa. Markkinoinnin näkökulmasta katsottuna odotetuin kategoria on Vuoden luova ratkaisu, jossa palkitaan vuoden paras radiomainoskampanja.
Finaalissa on mukana viisi eri brändiä, jotka ovat Lidl, Niemi Palvelut Oy, Oatly, Zalando ja Mercedes Benz.
Lidl on kisassa mukana Kesälaif-kampanjallaan, joka kuului Nelonen Median radiokanavilla. Niemi Oy:n Niemi muuttaa joulun paremmaksi -finalistikampanja kuultiin Radio Suomipopilla. Oatlyn Maitomyytit-kampanja kuului niin ikään Suomipopilla. Zalandon Vapauden vaatekaappi -kampanja pyöri Bassolla ja Mercedes-Benzin Yöradio-kampanja Radio Novalla.
Viime vuonna vuoden luovimmaksi ratkaisuksi valittiin Alkon Todista ikäsi -kampanja, joka kuului Bassoradiossa.
Vuoden radio -palkinnosta kisaavat Bauer Median Iskelmä, NRJ, Radio City ja Radio Classic sekä Nelonen Median Radio Suomipop, Loop ja Radio Rock.