Markkinatutkimusyritys Kantar on selvittänyt, mitkä olivat kuluttajien mielestä viime vuoden vaikuttavimmat ja luovimmat TV- ja digimainokset. Tutkimukseen osallistui ihmisiä ympäri maailman. Vastaajat valitsivat suosikkinsa tuhansien vaihtoehtojen joukosta.
Tänä vuonna Kantarin tutkimuksen voitti olutbrändi Heineken, joka nappasi ykkössijan Cheers to all -mainoksellaan. Mainoksessa rikotaan sukupuolistereotypioita kertomalla, että miehetkin juovat drinkkejä ja naiset olutta.
Mainoksen taustalla on Publicis-mediakonserni, joka on yksi maailman viidestä suuresta maailmanlaajuisesta markkinointiryhmästä.
Katso voittajamainos tästä:
Tutkimuksessa viiden parhaan joukkoon ylsivät myös Bosch, Burger King, SheaMoisture ja Samsung, joiden mainokset voit katsoa tästä: