Sami Salmenkivi aloittaa N2-konsernin toimitusjohtajana. Aiemmin Salmenkivi johti Samsungin maailmanlaajuista markkinointistrategiaa markkinointitoimisto Ogilvyssa New Yorkissa. Sitä ennen hän toimi globaalina strategiajohtajana TBWA\Worldwidessa New Yorkissa, jossa hän työskenteli muun muassa Applen, McDonald'sin ja Goldman Sachsin parissa.
Salmenkivi työskenteli N2:lla jo ennen muuttoaan Yhdysvaltoihin. Hän jakaa N2-konsernin toimitusjohtajan tehtävät Alex Niemisen kanssa. Jussi Nurmio jatkaa yhä konsernin hallituksen puheenjohtajana.
Salmenkivi pohtii, että pirstoutuneessa ja jatkuvasti muuttuvassa digitaalisessa maailmassa on helpompaa muuttaa huomio rahaksi kuin rahaa huomioksi.
– Tästä löytyy maailmalta paljon esimerkkejä, esimerkiksi Kim Kardashian ja Skims, Rihanna ja Fenty tai Prime, jonka taustalla on kaksi vaikuttajaa. Tai Ryan Reynolds, joka perusti kaksi brändiä ja myi ne neljän vuoden jälkeen kahdella miljardilla dollarilla. Huomion muuttaminen miljardiluokan brändeiksi näin lyhyessä ajassa olisi mahdotonta perinteisin keinoin, Salmenkivi sanoo tiedottessa.
N2-konserniin kuuluvat N2 Creative, N2 Albiino, Wunderman Thompson Finland, Mellakka Helsinki, Mellakka Events, Mellakka Management ja Hypement. Konsernissa työskentelee 120 ihmistä ja sen liikevaihto oli viime vuonna 22,5 miljoonaa euroa. N2 Helsingin osaomistaja on maailman suurin markkinointiviestintäkonserni WPP.