Mainostoimisto NORD DDB ja pohjoismainen datatoimisto Avaus vahvistavat jo olemassa olevaa yhteistyötään strategisella yhteistyösopimuksella.
Nord DDB on luovaan brändinrakennukseen ja viestintään erikoistunut toimisto. Avaus puolestaan hyödyntää dataa ja automaatiota markkinoinnin ja myynnin tehokkuuden lisäämiseksi. Yritysten yhteisiin asiakkaisiin kuuluu muun muassa pikaruokalaketju McDonald’s.
"Data ja automaatio ovat tänä päivänä hygieniatekijöitä kaikille suurille yhtiöille."
– Data ja automaatio ovat tänä päivänä hygieniatekijöitä kaikille suurille yhtiöille. Ne eivät takaa erottuvuutta, vaan kyse on enemmän siitä, kuka hyödyntää niitä parhaiten, NORD DDB Stockholmin toimitusjohtaja Andreas Dahlqvist kertoo tiedotteessa.
Yhtiöiden välinen yhteistyö keskittyy asiakashaasteisiin, joita molemmat osapuolet kohtaavat, mutta joita ne eivät pysty ratkaisemaan yksinään. Tyypillisiä asiakastarpeita ovat esimerkiksi personoidun brändätyn sisällön tuottaminen monikanavaisesti ilman, että se monimutkaistuu tai että tuotantokustannuksen lisääntyvät.
Avauksella on tällä hetkellä 135 asiantuntijaa datan, analyysin, markkinoinnin, tekniikan ja strategian aloilla ja toimistot Helsingissä, Tukholmassa, Münchenissä, Gdanskissa ja Milanossa. NORD DDB:llä on 300 työntekijää ja toimistot Helsingissä, Oslossa, Tukholmassa ja Kööpenhaminassa.