OMD-ranking listaa tänä vuonna toista kertaa suomalaiset markkinointitoimistot niiden kilpailumenestyksen perusteella.
Listauksessa on huomioitu menestys kuudessa kilpailussa: Effie Finlandissa, Vuoden Huipuissa, Grand Onessa, One Show’ssa, Cannes Lionsissa ja Eurobest-kilpailussa.
Kilpailuja myös painotetaan niiden arvostuksen ja menestymisen kynnyksen mukaan. Esimerkiksi voitto Cannesissa on merkittävämpi kuin kotimaisissa kilpailuissa.
Suomen kilpailullisesti menestynein mainontaa suunnitteleva toimisto on TBWA\Helsinki, jonka yhteistyö Vuokkoset-brändin kanssa toi eilen PR-sarjan Grand Prix -voiton Eurobest-kilpailussa.
Lue myös: Miesten tamponeille Grand Prix -voitto kansainvälisessä Eurobest-mainoskilpailussa
TBWA\Helsinki keräsi vertailussa 501 pistettä. Viime vuonna kärkipaikka irtosi 283 pisteellä. Tuolloin listaykkönen oli Staart.
Lue myös: Mainostoimistot Staart ja Make it Simple yhdistyvät
TBWA\Helsinki keräsi pisteitä jopa 15 eri työllä.
Rankingin toisen sijan jakavat Nord DDB Helsinki ja Erma & Reinikainen, jotka keräsivät kumpikin 158 pistettä neljällä eri työllä. Nord DDB Helsinki on ainoa toimisto, joka keräsi pisteitä kaikista kuudesta pisteytyksessä mukana olleesta alan kilpailusta.
Seuraavat sijat menivät United Imaginationsille, Reaktorille, SEK:lle, Bob the Robotille ja Make It Simplelle.