Tällä viikolla käydään digimedian kilpailu Grand One, jossa kisataan palkinnoista 19 eri sarjassa. Kilpailun alla jotkin työt ovat nousseet selkeiksi ennakkosuosikeiksi, mutta ennakkosuosikit eivät aina pidä pintaansa. Se on nähty monta kertaa aiemminkin.
Mitkä työt sitten ovat suurimpia ennakkosuosikkeja? Esiin on tietenkin helppo nostaa muun muassa Finlaysonin Effie-menestyjä Bed Peace, jonka taustalla on Ivalo Creative Agency. Yhtä helposti ennakkosuosikin viitan voi antaa Fazerin Oman tiensä kulkijat -kampanjalle, josta vastasi niin ikään Ivalo. Myös ehdokkuuksien määrä on hyvä mittari, sillä se kielii suuresta onnistumisesta. Tässä valossa Hasan & Partnersin Valtioneuvoston kanslialle suunnittelema Nykytunteen museo ja Bob the Robotin Mieli ry:lle tekemä Virtuaalivaikuttaja Myrsky ovat äärimmäisen vahvoilla, sillä molemmat työt taistelevat voitosta seitsemässä sarjassa.
MarkkinointiUutiset päätti kuitenkin selvittää, mitkä ovat kansan suosikit. MU sai käsiinsä Bob the Robotin järjestämän Bobivisan tämän hetken tuloksia, joista selviää, että etenkin neljä työtä on erottautunut selkeästi muista ainakin yhdessä sarjassa. Lue lisää Bobivisasta tästä.
Listasimme neljä työtä, jotka ovat saaneet yli puolet oman sarjansa äänistä. Sarjoja ei ole kuitenkaan nimetty, joten joidenkin töiden kohdalla sarja jää arvailujen varaan.
Nykytunteen museo, Valtioneuvoston kanslia ja Hasan & Partners
Kampanja on mukana seitsemässä sarjassa, joista yhdessä työ on kerännyt yli puolet äänistä. Interaktiivinen ja virtuaalinen Nykytunteen museo, joka tukee ihmisten psyykkistä palautumiskykyä pandemiasta, on mukana sarjoissa Paras verkkopalvelu, Paras design, Paras toteutus, Paras palvelumuotoilu, Paras käyttökokemus, Paras datan käyttö ja Innovatiivisin teknologian käyttö.
Ei tehdä tästä pakettisovelluksesta nyt mitään numeroa, Matkahuolto ja CGI
Matkahuollon Matkahuolto Paketit -nimisen sovelluksen kehittäminen ja lanseeraus on kerännyt yhdessä sarjassa yli puolet äänistä. Työ on ehdolla sarjoissa Paras käyttökokemus ja Paras mobiilipalvelu.
Kingi, meemejä ja mopoja, Burger King ja TBWA\Helsinki
Burger Kingin vahva sometyö toi finaalipaikan yhdessä sarjassa, Paras somepreesens, joten ainakin Bobivisan mukaan sarjan voittajasta ei ole epäselvyyttä. BK päätti keskittyä TBWA:n johdolla entistä vahvempaan yhteisömanagerointiin, ja se näyttää vakuuttaneen ainakin Bobivisan äänestäjät.
Virtuaalivaikuttaja Myrsky, Mieli ry ja Bob the Robot
Bob the Robotin luoma Myrsky on napannut yli puolet äänistä peräti kolmessa sarjassa. Virtuaalinen vaikuttaja on yksinään ehdolla kuudessa sarjassa: Paras design, Paras datan käyttö, Paras toteutus, Paras kampanja, Innovatiivisin teknologian käyttö ja Paras somekampanja. Näistä kahdessa työ on saanut yli puolet äänistä. Lisäksi Myrsky on yhdessä Mmiisasin kanssa ehdolla Paras virtuaalinen tapahtuma -sarjan voittajaksi, ja vaikuttajien IG-tapahtuma on kerännyt kyseisessä sarjassa yli puolet äänistä.