Unsplash/Christian Mackie
Toimistot

Pitkän uran suomalaisissa kärkitoimistoissa tehnyt Tommy Mäkinen siirtyy Nitron leipiin

15.2.2022 8:55
Toni Rajamäki
Mäkinen aloittaa Eka Ruolan johtamassa toimistossa Head of Strategy and Branded Content -tittelillä.

Eka Ruolan johtama Hybriditoimisto Nitro on palkannut kovan luokan osaajan. Toimisto tiedottaa, että sen riveihin hyppää Suomen palkituimpiin suunnittelijoihin lukeutuva Tommy Mäkinen, jonka tittelinä on Head of Strategy and Branded Content.

Mäkinen on tehnyt pitkän uran suomalaisissa huipputoimistoissa. Ura alkoi SEKillä, josta tie vei 15 vuodeksi TBWA-ryhmään. Viimeiset 10 vuotta kuluivat suunnittelijana, luovana johtajana ja osakkaana Folkissa.

Mäkisen töitä on palkittu kansainvälisissäkin kisoissa, ja hän kuuluukin siihen harvalukuiseen suomalaisryhmään, jolla on Cannes Lions -kilpailusta enemmän kuin yksi leijona.

– Olen aina viihtynyt porukoissa, joista huokuu intoa ja tekemisen nälkää. Nitron uusi tuleminen on mielestäni virkistävintä mitä alalla on pitkään aikaan tapahtunut. Eka joukkoineen on onnistunut kaivamaan toimistosta esiin sen todellisen potentiaalin. Nitron porukalla ja asenteella mahdollisuudet ovat vaikka mihin. On hienoa päästä tälle reissulle mukaan, Mäkinen sanoo tiedotteessa.

Lue myös: Viime keväänä Eka Ruolan komentoon siirtynyt Nitro teki täyskäännöksen – tarkkaan varjellusta salaisuudesta alettiin pitää meteliä

Mäkinen ja Nitron vastaava luova johtaja sekä omistaja Ruola ovat ennestään tuttuja toisilleen. Myös Nitron toiminta on tullut Mäkiselle tutuksi, sillä hän on tehnyt vuosien varrella useita tuotantoja Nitro Filmin kanssa.

– Tommyn saapuminen riveihimme on suuri ilo. Mies on mieletön paketti ainutlaatuista taitavuutta, kokemusta, huumoria ja suurta sydäntä. Tommy on alan legendoja, suuri suunnittelija, jolla ei ole koskaan noussut päähän muuta kuin ideoita. Olen täysin varma, että Tommy nauttii uudistuneesta Nitrosta ja Nitro Tommystä, Ruola sanoo.

Nitrolla Mäkisen tehtävänä on tuoda uutta markkinointiviestinnän suunnitteluun ja ottaa vastuulleen strategiajohtajan rooli sekä brändättyjen sisältöjen kehittäminen.

– Tommy on jo pitkään ollut vastuussa myös asiakkaidensa strategisesta kehittämisestä ja on hyvin näkemyksellinen brändin virittäjä. Miehen ansiot liikkuvan kuvan puolella sen monissa eri muodoissaan ovat ilmeiset. Uskon, että tällaisessa hybridiroolissa saamme miehestä paitsi parhaat tehot irti, myös miehen itse jatkuvan inspiraation pyörteeseen, Ruola jatkaa.

Ruola otti komennon Nitrossa viime vuonna, ja toimiston on tehnyt sen jälkeen useita avainrekrytointeja. Esimerkiksi Mari Männistö palkattiin asiakkuusjohtajaksi ja Riku Eteläkoski luovaksi johtajaksi.

MAINOS
MAINOS
MAINOS