Jo kolmattatoista kertaa järjestetyn Suomen Paras Myyntiorganisaatio -kilpailussa palkittiin Ponsse Oyj, jota kiiteltiin asiakaskeskeisestä toiminnasta ja asiakasarvon luomisesta, sekä Suomen Digimarkkinointi, jonka valintaa perusteltiin monipuolisella myynnin ja markkinoinnin kehittämisellä.
Lisäksi kilpailussa jaettiin kunniamaininnat Fonectalle ja Goforelle.
Kilpailun tavoitteena on edistää myyntikulttuuria.
– Tänä vuonna oli selvästi havaittavissa, että asiakaslähtöisyys ja asiakaskokemus ovat entistä enemmän myyvien organisaatioiden toiminnan kehittämisen keskiössä, hyvä niin. Asiakasarvoa luova tarjoama ja toiminta sen ympärillä, on toinen tekijä, joka korreloi parhaan kaupallisen menestymisen kanssa, kilpailun kisaisäntä Tarmo Kekki kommentoi tiedotteessa.
Kilpailun tavoitteena on edistää myyntikulttuuria ja lisätä suomalaisen myynti- ja markkinointityön arvostusta. Osallistujat valitaan verkossa annettavien yritysehdotusten, yritysten omaehtoisten ilmoittautumisten ja asiantuntijaraadin kartoituksen perusteella.
Kilpailu järjestettiin nyt yhteistyössä Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA:n ja Haaga-Helia ammattikorkeakoulun kanssa.